Frederiksdal Kirsebærvin | Analyse | 10 i karakter

Indledning
I denne opgave vil vi undersøge en selvvalgt problemformulering omhandlende Frederiksdal kirsebærvin.

Udfra virksomhedens egen hjemmeside og tv dokumentaren “Kirsebæreventyret - A Cherry Tale” vil vi undersøge Frederiksdal kirsebærvins mulighed for at afdække markedspotentialet i USA.

Til det har vi udformet et udkast til en undersøgelse, som Frederiksdal Kirsebærvin vil foretage efterfølgende på det Amerikanske marked.

Indholdsfortegnelse
Indledning:
Business model Canvas:
- Samarbejdspartnere:
- Nøgleaktiviteter:
- Leverandør:
- Værditilbud:
- Kunderelationer:
- Kanaler:
- Kundesegmenter:
- Indtægter:
- Omkostninger:
- Fase 1: Formål med analysen
- Fase 2: Undersøgelsesdesign
- Fase 3: Udvælgelsesdesign og dataindsamling

Bilag:
Spørgeskema
1. Hvilket køn er du?
2. Hvor gammel er du?
3. Hvad er din årlige indkomst?
4. Hvilke præferencer har du indenfor alkohol?
5. Hvor mange genstand drikker du ugentligt?
- Hvor mange af dine ugentlige genstande består af et glas vin?
7. Hvad er vigtigt i din beslutningsprocess når du køber vin:
8. Hvor vigtig er prisen når du vælger vin?
9. Hvor vigtig er kvaliteten af den vin du køber?
10. Udover pris, hvilke præferencer har du ellers når du køber Vin? Kryds gerne flere af.
11. Hvor tilbøjelig er du til at prøve noget nyt indenfor vin?
12. Hvad er din smertegrænse/prisgrænse ift. vin?

Uddrag
Da Frederiksdal kirsebærvin ikke kunne sælge tilstrækkeligt nok i Kina og indtrænge markedet, har virksomheden valgt at fokusere på markedet i USA.

For at indtrænge på det amerikanske marked har virksomheden Frederiksdal kirsebærvin valgt at stå til vinmesser.

Til disse vinmesser går vi ud fra at det er vininteresserede og folk der er villige til at prøve noget nyt der vil fremtræde.

Til vin messerne har Frederiksdal mulighed for at introducere deres produkt til den amerikanske befolkning samt detailbutikker.

Man ville vha. smagsprøver og snak om vinen blive tilbudt et spørgeskema, som ville give Frederiksdal en bredere og bedre forståelse af hvordan de kan indtrænge sig på et nyt marked.

Ved at folk besvarer spørgeskemaet, finder virksomheden ud af om det kan betale sig at sætte et nyt produkt på hylderne, og om man på længere sigt kan sælge og distribuere sig fra både markedsnicher og andre substituerende produkter på markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu