Frederiksdal Kirsebærvin | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Frederiksdal Kirsebærvin ønsker at undersøge marked X i forhold til at afdække markedspotentialet. I har fået til opgave at udforme et udkast til en undersøgelse, som Frederiksdal Kirsebærvin vil foretage efterfølgende på det pågældende marked.

I skal ikke foretage selve undersøgelsen, men lave et undersøgelses- og udvælgelses design. I skal som afsæt til opgaven se filmen ”Kirsebæreventyret – A Cherry Tale”.

Indledning
I denne opgave vil vi undersøge en selvvalgt problemformulering omhandlende Frederiksdal kirsebærvin.

Udfra virksomhedens egen hjemmeside og tv dokumentaren “Kirsebæreventyret - A Cherry Tale” vil vi undersøge Frederiksdal kirsebærvins mulighed for at afdække markedspotentialet i USA.

Til det har vi udformet et udkast til en undersøgelse, som Frederiksdal Kirsebærvin vil foretage efterfølgende på det Amerikanske marked.

Indholdsfortegnelse
Indledning:
Business model Canvas:
- Samarbejdspartnere:
- Nøgleaktiviteter:
- Leverandør:
- Værditilbud:
- Kunderelationer:
- Kanaler:
- Kundesegmenter:
- Indtægter:
- Omkostninger:
- Fase 1: Formål med analysen
- Hypotese 1:
- Hypotese 2:
- Hypotese 3:
- Fase 2: Undersøgelsesdesign
- Fase 3: Udvælgelsesdesign og dataindsamling

Bilag:
Spørgeskema
1. Hvilket køn er du?
2. Hvor gammel er du?
3. Hvad er din årlige indkomst?
4. Hvilke præferencer har du indenfor alkohol?
5. Hvor mange genstand drikker du ugentligt?
- Hvor mange af dine ugentlige genstande består af et glas vin?
7. Hvad er vigtigt i din beslutningsprocess når du køber vin:
8. Hvor vigtig er prisen når du vælger vin?
9. Hvor vigtig er kvaliteten af den vin du køber?
10. Udover pris, hvilke præferencer har du ellers når du køber Vin? Kryds gerne flere af.
11. Hvor tilbøjelig er du til at prøve noget nyt indenfor vin?
12. Hvad er din smertegrænse/prisgrænse ift. vin?

Uddrag
Da Frederiksdal kirsebærvin ikke kunne sælge tilstrækkeligt nok i Kina og indtrænge markedet, har virksomheden valgt at fokusere på markedet i USA.

For at indtrænge på det amerikanske marked har virksomheden Frederiksdal kirsebærvin valgt at stå til vinmesser.

Til disse vinmesser går vi ud fra at det er vininteresserede og folk der er villige til at prøve noget nyt der vil fremtræde. Til vin messerne har Frederiksdal mulighed for at introducere deres produkt til den amerikanske befolkning samt detailbutikker. Man ville vha.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu