Fodbold | Reklame Analyse | OK | 10 i Karakter

Indledning
OK tanken har siden 2007 været med til at støtte lokalsporten, ved hjælp af deres OK Tanke app. De har igennem årene lavet reklamevideoer, som er fyldt med ironi og humor

som gør at modtageren lægger mere mærke til netop deres reklamevideoer. De har valgt at støtte lokalsporten, ved at der bliver doneret 5 øre/pr liter, til den lokale sportsklub, som du vælger, når du køber deres tankkort.

Deres reklamefilm og dermed deres ide om at forbedre og optimere forholdene i lokale klubber, er blevet taget godt imod. Folk er vilde med deres ide, og flere og flere vælger at købe et OK kort.

Uddrag
Det gør modtageren bliver mere opmærksom på produktet, da det gør at modtageren føler, at de på en måde for noget igen. Reklamefilmens blikfang fremgår i hele reklamefilmen, det er nemlig ironien og humoren

som bla. fanger modtageren opmærksomhed. Udover dette, er de stærke effekter såsom stød som ses i: (0.17), det er med til at vække opmærksomheden som modtageren.

Det er vigtigt at fange modtagerens opmærksomhed, da modtageren skal se helt til slut, for at vide hvad produktet er og hermed forhåbentligt “køber det”

I denne reklamefilm er der tale om den narrative reklamefilm, som bliver karakteriseret ved at indholdet består af en fiktiv fortælling, hvor det først og fremmest handler om, at få modtagerens opmærksom ved brug af humor

overdrivelser og forskellige andre overraskelseseffekter. Vi kan se på tredelt opbygning i reklamen at det er en narrative reklamefilm. Når det er en narrative reklamefilm, er hovedformålet ikke at sælge produktet, men at få modtagerens opmærksomhed.

Dette gør de da ved narrative reklamefilm, tilbageholder de ofte informationer om produktet til slutningen, for at skabe spænding.

I den narrative reklamefilm kan bruges i mange sammenhæng, med bla. at fortælle en historie med flashbacks, med subjekt kamera, forskellige fortællertyper og meget mere.

Når man snakker reklamer, snakker man om den kommercielle reklame, hvilket overordnet betyder, at du skaber en reklame med formål på at sælge dit produkt.

Men samtidig findes der også ikke kommercielle reklamer, som ikke først og fremmeste prøver at sælge deres produkt, men mere vil fange modtagerens opmærksomhed, for at appellere til fx. at ramme et vist behov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu