Flying Tiger Copenhagen | VØ opgave | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 – virksomhedsanalyse 2
Opgave 2 – Omkostninger og indtjening 3
Opgave 3 – CSR og csr rapportering 5
opgave 4 - REGISTRERINGSSYSTEMET og rapportering 5

Uddrag
Overordnet set er det deres oprydning som de har fået lavet, der har været skyld i den økonomiske udvikling. I de sidste 5 år åbnede der nye butikker op nærmest hver tredje dag, hvilket har været kaotisk for virksomheden.

Dette resulterede i at deres fokus har været lagt på dette, derfor har deres fokus ikke været på deres varelager og salg. De er begyndt på at effektivisere driften i deres butikker.

Flying Tiger kigget på hvad der er blevet solgt mest af i deres varelager, og hvad der ikke blev solgt så meget af. De har derfor sat prisen ned på de varer de ikke får solgt, så de kan få et bedre overblik af deres varelager, når de får solgt deres rest varer.

Virksomheden har haft et stort underskud, da de havde mange åbninger af nye butikker. Dette har også influeret deres salg. For resten har de startet et nyt koncept med at være mere bæredygtige og gå mere op i det.

Størstedelen af deres produkter er enten billigt plastik eller pakket ind i det, som er forholdsvis nemt at smide ud i skraldespanden. Derfor har de sat fokus på at gøre deres indpakning være miljøvenligt.

Til slut har de konstrueret en wepshop, da online shopping er blevet mere populært, især fordi Corona har haft indflydelse på deres salg i butikker.

Målet med den nye wepshop var også at øge deres omsætning. Den nye wepshop indeholder blandt andet flere forskellige diverse ting.

Deres produkter bliver sendt i miljøvenligt genbrugspap. – Jeg konkluderer at deres wepshop og ikke mindst oprydning har haft betydning for deres økonomiske udvikling

---

De tiltag som Flying Tiger har lavet, har påvirket deres omsætning positivt. De har grundet til onlinesalg øget deres omsætning

og forbedringerne af deres butikker har også været en faktor, der har forøget deres omsætning, der var på 100 i indekstal i 2017, hvorimod i 2018 & 2019 er kommet op på 104.

Fra 2017 til 2018 er deres vareforbrug også steget. Den ligger nu på 115, grundet til deres oprydning i deres lager, hvor de fik solgt ud af mange af deres rest produkter.

I 2019 var den på 103. Salget af deres tilbudsvarer fik omsætningen til at stige, dog er deres dækningsgrad ikke lige så stor.

Fra år 2017 til 2019 er deres eksterne omkostninger også steget med hele 9 procentpoint. Det skyldes en stigning i deres salgsfremmede omkostninger og ikke mindst lokaleomkostninger, da det som nævnt, har åbnet flere butikker.

I takt med flere butikker, der åbnede, skal de udvide deres personale. Derfor er omkostningerne steget i 2018 med 7%, dog faldt den i 2019 med 4% fordi de fyrede medarbejdere på deres hovedkontor.

Fra 2017 til 2018 var deres af og nedskrivninger steget med 12%. Antallet af aktiver var øget, hvilket vil sige at der er blevet afskrevet mere.

Deres anlægsaktiver har haft en stor stigning. I 2018 var den på 50% hvor i 2019 var den på 39%. Stigningen skyldes deres investering i deres wepshop og ikke mindst flere fysiske butikker.

Den store stigning i anlægsaktiver betyder derfor en stigning i deres omsætning. Dig er deres anlægsaktiver steget mere end deres omsætning. Det betyder en negativ påvirkning i deres omsætningshastighed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu