Flying Tiger Copenhagen | Virksomhedsøkonomi | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1.1 (10 %)
Redegør med udgangspunkt i det vedlagte materiale for, hvilke forhold der har haft betydning for den økonomiske udvikling i Flying Tiger Copenhagen.

1.2 (15 %)
Analyser, hvordan de fundne forhold har påvirket udviklingen i indekstallene for indtjening og kapitaltilpasning fra 2017 til 2019. Se spørgsmål 1.1.

1.3 (10 %)
Vurder, hvordan indekstallenes udvikling har påvirket overskudsgraden og aktivernes omsætningshastighed fra 2017 til 2019.

1.4 (5 %)
Forklar, hvorfor egenkapitalens forrentning er negativ i 2019.
- Resultat er negativt og egenkapital positiv

1.5 (5 %)
Vurder, hvilke vækststrategier Flying Tiger Copenhagen bruger.
- Produktudvikling
- Markedsudvikling
- Promotion

1.6 (5 %)
Diskuter, om det er en fordel for Flying Tiger Copenhagen at åbne en webshop.

2.1 (5 %)
Vurder, hvilke fordele Helsekarma.dk opnår, når forretningsmodellen er 100 % digital.

2.2 (5 %)
Beregn salgsprisen og dækningsbidraget for en flaske Sund50+, når dækningsgraden skal udgøre 60 %.

2.3 (5 %)
Beregn, hvor meget afsætningen af Sund50+ mindst skal stige med, for at det vil være lønsomt at gennemføre reklamekampagnen.

3.1 (5 %)
Vurder, om LCH EcoPrint A/S har pligt til at redegøre for samfundsansvar i sin årsrapport for 2019/20.

3.2 (5 %)
Vurder, hvordan LCH EcoPrint A/S’ satsning på bæredygtighed har påvirket værditilbuddet til kunderne.

3.3 (5 %)
Forklar, hvordan det kan være lønsomt for LCH EcoPrint A/S at satse på bæredygtighed.

4.1 (5 %)
Redegør for, hvorfor Nature Care A/S løbende skal foretage bogføring.

4.2 (5 %)
Vurder, hvilke konti kontogruppe 1: Nettoomsætning med fordel kan opdeles på.

4.3 (5 %)
Opstil balancen for Nature Care A/S pr. 30.09.2020. Der skal ikke udarbejdes noter.

4.4 (5 %)
Forklar, hvordan værdien af balanceposten: Handelsvarer er fremkommet.

Uddrag
Det startede med at i alle deres butikker kostede deres varer 10kr. Derefter fik de stor succes med sine Tiger-butikker, og detailkæden blev verdensomspændende.

Senere hen kom der flere og flere butikker, hvor de fleste af deres varer stadigvæk kostede 10 kr, de har fået et stort sortiment

De laver varer som er mulige for alle at købe. De har altid det som vi mangler, til billige penge. De har øget deres fokus på bæredygtighed, hvilke er en vigtig faktor i den eksterne omverden.

Butikken blev verdensspændende, og i slutningen af 2016 var der 745 flying tiger butikker i 30 forskellige lande i samarbejde med, at ETG købte Tiger-kæden.

Det giver Flying Tiger Copenhagen en stor mulighed for økonomisk udvikling, da de har fået en større markedsandel. De har haft stor vækst siden 1995.

Dog går det ikke helt som planlagt for ETQ, da virksomheden i dag har store udfordringer med salget i de eksisterende butikker og i at forstørre deres markedsandel mere.

De har startet deres webshop i 2020, hvilke gjorde at omsætningen var stigende, da det er en ekstra platform at købe fra, dog vil de reducere nogle af deres fysiske butikker

og på den måde får en dårligere omsætning, men de vil hellere have andre fokuspunkter. Og har haft meget fokus på nye alternativer under corona.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu