Flying Tiger Copenhagen | Analyse

Indholdsfortegnelse
1.1 (10 %)
Redegør med udgangspunkt i det vedlagte materiale for, hvilke forhold der har haft betydning for den økonomiske udvikling i Flying Tiger Copenhagen.

1.2 (15 %)
Analyser, hvordan de fundne forhold har påvirket udviklingen i indekstallene for indtjening og kapitaltilpasning fra 2017 til 2019. Se spørgsmål 1.1.

1.3 (10 %)
Vurder, hvordan indekstallenes udvikling har påvirket overskudsgraden og aktivernes omsætningshastighed fra 2017 til 2019.

1.4 (5 %)
Forklar, hvorfor egenkapitalens forrentning er negativ i 2019.

1.5 (5 %)
Vurder, hvilke konkurrencestrategier Flying Tiger Copenhagen bruger.

1.6 (5 %)
Diskuter, om det er en fordel for Flying Tiger Copenhagenat åbne en webshop.

2.1 (5 %)
Vurder, hvilke fordele Helsekarma.dk opnår, når forretningsmodellen er 100 % digital.

2.2 (5 %)
Beregn salgsprisen og dækningsbidraget for en flaske Sund50+, når dækningsgraden skal udgøre 60 %.

2.3 (5 %)
Beregn, hvor meget afsætningen af Sund50+ mindst skal stige med, for at det vil være lønsomt at gennemføre reklamekampagnen.

3.1 (5 %)
Vurder, om LCH EcoPrint A/S har pligt til at redegøre for samfundsansvar i sin årsrapport for 2019/20.

3.2 (10 %)
Vurder, hvordanLCH EcoPrint A/S’ satsning på bæredygtighed har påvirket virksomhedens forretningsmodel.

4.1 (5 %)
Redegør for, hvorfor Nature Care A/S løbende skal foretage bogføring.

4.2 (5 %)
Forklar, hvordan saldoen på konto 2100 Vareforbrug er fremkommet.

4.3 (5 %)
Opstil balancen for Nature Care A/S pr. 30.09.2020. Der skal ikke udarbejdes noter.

4.4 (5 %)
Forklar, hvordan værdien af balanceposten: Handelsvarer er fremkommet.

Uddrag
Flying Tiger Copenhagen kunne i 2019 notere den største omsætning nogensinde nemlig på 5,3 milliarder kr, samt at væksten i deres fysiske butikker også er stabil.

Derudover har Flying Tiger også fået en webshop . Generelt fylder internet handel mere og mere i danskernes hverdag

og en net shop er derfor nemmere at tilgå end en fysisk butik. Ved at oprette en webshop når virksomheden også ud til en bredere målgruppe. Samtidig har virksomheden også en bæredygtig og innovativ tilgang til deres webshop bl.a.

har det oprettet sjove pakker til børn der hurtigt skal underholdes f.eks. "Undskyld til naboerne-pakken".

Pakkerne som kunderne modtager er er fremstillet af genbrugspap, som dermed kan genanvendes.

---

Virksomheden Flying Tiger henvender sig til totalmarked, dette er fordi at de har en meget bred målgruppe.

Derudover har virksomheden nogle unikke produkter, og de går meget op i at være innovative, som beskrevet tidligere.

Dernæst vil de gerne skille sig ud fra mængden, for at de kan kendes forskel på fra deres konkurrenter bl.a.

udtaler de selv følgende ” Vi tilføjer lidt ekstra til det ordinære”. Derfor benytter de sig af strategien differentiering i Porters konkurrencestartegier.

---

For Flying Tiger er det bestemt en fordel at oprette en webshop. Onlinehandel er blevet mere og mere naturligt for flere generationer

og dermed er det en klar fordel for Tiger også at hoppe med på bølgen. Derudover er det er billigere for Tiger, end hvis de skulle opføre en helt ny fysisk butik

i form af at de sparer på udgifter som husleje og faste udgifter som el, vand og varme. Samtidig vil Tiger sørge for både at møde

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu