Flying Tiger Copenhagen | Afsætning | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Vurder hvilket virksomhedskoncept Flying Tiger Copenhagen benytter;

Navneskiftet fra Tiger til Flying Tiger Copenhagen skete i foråret 2016. På hvilet planlægningsniveau er denne beslutning truffet, og hvem i organisationen træffer sædvanligvis en sådan beslutning;

Analyser Flying Tiger Copenhagens forretningsmodel;

Diskuter og vurder Flying Tiger Copenhagens konkurrencestrategier

Analyser og vurder de vækststrategier Flying Tiger Copenhagen har benyttet;

Vurder, hvilke vækststrategier det kan anbefales Flying Tiger Copenhagen at benytte fremover;

Diskuter og vurder hvordan Flying Tiger Copenhagen differentierer sig fra virksomheder som Søstrene Grene, Normal, 7-Eleven og Netto

Uddrag
Flying Tiger Copenhagen benytter sig som udgangspunkt, af virksomhedskonceptet ”Salgskonceptet”. Virksomheden sælger deres varer til lavpriser fra 10-, til 50-, kr.

Dette medfører et lavt DG målt pr. stk., det betyder at virksomheden skal have en relativ høj salgsvolume, for at der bliver skabt et overskud i virksomheden.

Omvendt kan man også argumentere for, at Flying Tiger Copenhagen, er begyndt at benytte sig af ”Markedsføringskonceptet”.

Grundet en øget investering i markedsføring på det nationale marked, i form af reklamer på TV, radio og på busser. Initiativet er taget på baggrund af et ønske, om at løfte den forventede vækstrate til 50%.

---

Da virksomheden i foråret 2016, tog beslutningen om at ændre navnet på virksomheden der på daværende tidspunkt hed TIGER, var det den tideligere direktør Xavier Vidal, der var ind over den store beslutning.

Når sådan en stor beslutning, som at skifte navnet på så stor en kæde, træffes, er det som regel en ledelse, og en bestyrelse som skal nå til enighed om projektet.

Det er en større investering at skifte navn på så stor en kæde- Og der er mange overvejelser indover. Det nye navn skal markedsføres på den rigtige måde til kunderne, bliver det ikke markedsført korrekt, kan det i sidste ende forvirre kunderne og de kan miste tillid til brandet – Brandet kan dermed miste brandværdi.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu