Flying Tiger Copenhagen | Afsætning | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1.Vurder hvilket forretningskoncept Flying Tiger Copenhagen benytter
2.Navneskiftet fra Tiger til Flying Tiger Copenhagen skete i foråret 2016. På hvilket planlægningsniveau er denne beslutning truffet, og hvem i organisationen træffer sædvanligvis en sådan beslutning?
3.Analyser Flying Tiger Copenhagens forretningsmodel.
4.Diskuter og vurder Flying Tiger Copenhagens konkurrencestrategi.
5.Analyser og vurder de vækststrategier Flying Tiger Copenhagen har benyttet.
6.Vurder, hvilke vækststrategier det kan anbefales Flying Tiger Copenhagen at benytte fremover.
7.Diskuter og vurder hvordan Flying Tiger Copenhagen differentierer sig fra virksomheder som Søstrene Grene, Normal, 7-Eleven og Netto

Uddrag
På baggrund af en analyse af virksomheden markedsføring, målgruppe og prisstrategi, vil jeg vurdere hvilket forretningskoncept Flying Tiger Copenhagen benytter.

Flying Tiger Copenhagen køber mange produkter ind til lave priser, de satser på at sælge mange produkter til lave priser hvor dækningsgraden pr. stk. ikke er høj.

Den lave pris tiltrækker derimod mange kunder og det er mersalg som skaber overskud. Prisen er også en af virksomhedens konkurrencemæssige fordele.

De er særligt skarpe på deres priser. Hvis man ser ud fra de 3 forskellige prisstrategier, kan jeg konkludere at det er omkostningsorienteret prisstrategi, da de ikke tager hensyn til konkurrenter eller målgruppen, men at de tiltrækker en stor målgruppe ved hjælp af den lave.

Hvor før i tiden dengang at butikkerne hed Tiger og alle produkterne kostede 10 kroner, der var prisstrategien markedsføringsorienteret, da de reklamerede med prisen. Da virksomheden ikke gør dette mere, jeg vil derfor mene at de nu bruger den omkostningsbaseret prisstrategi.

Ud fra dette kan jeg fastslå at virksomhedens koncepten enten er salgs- eller markedsføringskonceptet: Udgangspunktet for Flying Tiger er produktionen, da de ud fra indkøbsprisen fastsætter en lav slagspris, som kendetegner salgskonceptet.

Deres fokus ligger mere på eksisterende produkter mere end kundebehov og ønsker, selvom de hele tiden videreudvikler på deres produkter.

Flying Tiger har ikke kundernes enkelte behov i fokus, som ellers er kendetegnet ved markedsføringskonceptet. interesse for kunderne, men ved at udbyde mange forskellige tiltrækker de kunder.

Som tidligere nævnt, er virksomhedens mål at skabe overskud gennem salgsvolumen og derfor ikke igennem kundetilfredshed som er kendetegnet med markedsføringskonceptet. Så på den baggrund kan jeg konkludere at Flying Tiger Copenhagen benytter salgskonceptet.

---

Indgående: Da de har outsourcede deres produktion, styrer de ikke helt selv på samme måde den indgående logistik, dog har virksomheden helt styr på alle råvarerne i alle deres produkter

samtidig sikre de at produkterne ikke indeholder nogle skadelige ingredienser. Derudover er materialer som papir, tang, hvedestrå, uld og bambus alle vedvarende og lavet fra naturlige dyrket ressourcer.

Produktion: Selve produktionen er outsourcede til eksterne leverandører, som følger deres Code of Conduct og deres kvalitet og etiske politikker.

Produktionen bliver også overvåget, og på den måde sikre de at alt foregår som det skal, selvom de ikke selv står for produktionen.

Alle produkter går også gennem en sikkerhedsprocedure som sikre sikkerheden og kvaliteten i produkterne. Alle virksomhedens produkter er CE-mærket og mærket med en anbefalende aldersgrænse

Udgående: Flying Tiger samarbejder med en række af logistikudbydere, som DSV, for at sikre skalabare og omkostningens-effektive operationer på alle deres markeder, de distribuerer produkterne ud til alle virksomhedens butikker.

De har logistikcentre i København, Raund (England), Barcelona (Spanien), New Jersey (USA), Shanghai (Kina), Shimizzu (Japan) og Icheon (Sydkorea), som sender mere end 500,000,000 varer til alle virksomhedens butikker.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu