Fitness World | Afsætning A

Indholdsfortegnelse
I denne opgave vil vi først lave en virksomhedsbeskrivelse af Fitness world. Herefter vil vi analysere Fitness World’s vækststrategi(er).
1. Virksomhedsbeskrivelse af Fitness World
2. Analyse af Fitness World’s vækststrategi(er).

Uddrag
I denne del af opgaven vil analysere på Fitness World’s vækststrategi og undersøge, om de gør brug af mere end én. Til at lave denne analyse vil vi gøre brug af teorien i kapitel 168 og 179 i afsætningsbogen. Herunder figur 16.510, figur 16.711 og figur 17.412.

Fitness World gør brug af markedspenetration, da de ønsker at øge forbruget for nuværende kunder.

Det gjorde de blandt andet i 201313, da de lavede en instagramprofil. På deres Instagram side reklamerer de for sig selv og når ud til deres unge målgruppe ved hjælp af opslag om blandt andet mad ideer og træningsvideoer.

Fitness World har også forventninger om, at der skal videreudvikles på deres Fitness World app. De har planer om, at appen ikke kun skal registrere træning, men også skal bruges til at få mere data, som appen Endomondo og andre apps14. På den måde gør de brug af produktudvikling.

En tredje vækststrategi Fitness World gør brug af, er markedsudvikling, da de ønsker at skabe øget salg ved at tilbyde sine nuværende produkter til nye markeder.

Ifølge artiklen “Fitness World klar med ny offensiv før ejerskifte” fra Berlingske Business, overtog Fitness World en kæde i Schweiz i løbet af 2018.

De skriver blandt andet i artiklen, at Schweiz og Polen er lande, de vil fokusere på at vokse i fremtiden15. Fitness World har altså henvendt sig til nye geografiske markeder og gør derfor brug af geografisk ekspansion.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu