Fatdane | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
Opgaver
1. Giv et kort resume af artiklen.

2. Beskriv Fatdanes målgruppe

3. Identificer Fatdanes konkurrenter (skydeskivemodellen

4. Hvilken konkurrenceform er der tale om?

5. Lav en brancheanalyse.
Porter's five forces:
- konkurrencesituationen på markedet blandt eksisterende udbydere der
- Truslen for nye udbydere
- Truslen fra købere
- Truslen fra udbydere af substituerende produkter
- Truslen fra leverandører
- Vurdering af branchen

6. Fastlæg forskellige strategiske grupper i branchen.

7. Hvilke konkurrenter bør indgå i en konkurrentanalyse.

8. Hvilke virksomheder indtager de forskellige konkurrencemæssige positioner i branche?

9. Hvilke strategier kan Fatdane konkret følge?

Uddrag
1. Giv et kort resume af artiklen.
Fatdane er en ny virksomhed i sodavands branchen.

Sodavanden er brygget med nordiske ingredienser med lavt sukkerindhold, og fri for farvestoffer.

Fatdane blev i starten solgt hos 7-eleven, men bliver nu også solgt i butikker som Q8, Bilka og føtex. interessen er også steget i udlandet.

De vil gerne bevise, “at økologi godt kan serveres i et skævt og humoristisk univers, og ikke mindst at sodavand godt må være fat, naturlig og ærlig - i stedet for light og fuld af kemi”. De har siden starten haft fokus på at skabe noget anderledes, og deres kvalitet.

2. Beskriv Fatdanes målgruppe
De vil gerne ind på det økologiske marked, deres målgruppe er folk der går op i kvalitet og gode råvarer, folk der vil have økologi og ikke light produkter der er fuld af kemi.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu