Erhvervscase | Brøndby | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens forretningsmodel: 2
Resultater fra analysen: 4
Kritiske succesfaktorer 4
Udfordringer: 5
Løsningsforslag: 6
Metode: 8
Kildeliste: 9
Bilag: 9
Omverdensmodellen 10
Købsadfærdsanalyse: 13
SWOT: 15
Porters 5 forces: 15

Uddrag
Brøndbyernes I.F. fodbold A/S er en virksomhed, som har deres omdrejningspunkt omkring fodboldholdet, Brøndby I.F.

Fodboldklubben har de senere år været i underskud grundet dårlige resultater/præstationer i den danske Superliga. Derudover har de heller ikke udnyttet transfermarkedet godt nok.

Via nogle interne- og eksterne analyser og nogle analyser af branchen/omverdenen kommet frem til, hvad vi mener er klubbens mest relevante kritiske succesfaktorer, samt hvilke udfordringer

som er mest iøjnefaldende. Til det har vi lavet en række løsningsforslag til de udfordringer, som vi mener er vigtigst at være opmærksomme på.

---

Det ville være en god ide for Brøndby at sætte mere fokus på de unge. På den måde kan de skabe en interesse i dem omkring fodbold og for at holde med dem.

Det man kunne gøre, er at tage ud på forskellige skoler og holde nogle forskellige events og arrangementer.

På den måde kan de tiltrække nye fans, og vise sig som en god fodboldklub der går meget op i deres fans og popularitet.

Med disse events kan de som sagt tiltrække nogle fodboldglade unge og via de unge udvide sig mere, fordi de unge kan tag deres venner med til disse events.

Det kan også være en rigtig god ide, hvis man tog nogle af de professionelle spillere med fra Brøndbys førstehold.

Det kan skabe mere interesse og på den måde kan man også imponere de unge mere ved at få professionelle fodboldspillere med indover.

Man kan se ved hjælp af den uafhængige omverden at, interessen for fodbold ikke vil falde lige foreløbig, da fodboldhold er en stor interesse blandt alle danskere og det er noget som vi går meget op i.

Det kan dog også have nogle konsekvenser. Fx hvis det ikke interesserer unge, så er disse events spildt og så har de brugt ligegyldige penge på det.

Det ville koste penge at få de professionelle fodboldspillere med ud til disse arrangementer, da de skal bruge deres fritid på det.

---

Online konkurrencer kan være en stor hjælp til at kunne trække flere fans til klubben. Klubben kan lave nogle online konkurrencer på deres Facebook side eller Instagram

hvor de afholder nogle konkurrencer hvor man kan vinde biletter til deres hjemmekampe, eller hvor man kan møde holdets forskellige spillere, eller rundvisning på stadionet.

Konkurrencerne kan vække meget opmærksomhed hos de forskellige fodboldfans og især hos Brøndby fans, men derimod kan det også vække interesse hos dem som søger en god fodboldoplevelse og som ikke nødvendigvis er fan af holdet.

det kan fx være en familie, som ikke går meget op i fodbold, men efter de har været inde og se en kamp, bliver de mere interesserede og tænker at Brøndby er en fed fodboldklub og dem vil de gerne holde med.

Der kan dog også være nogle konsekvenser ved dette. Der kan opstå nogle store omkostninger, ved at man skal betale for at have reklame baseret indhold.

Man kan også risikere at det kun er hovedsageligt Brøndby fans som deltager og man ikke får ramt den her målgruppe som man ønsker.

Man skal også give et godt indtryk hos dem som vinder konkurrencen. Man skal vise dem alle de gode sider i klubben, sådan at man får et godt indtryk af dem og man får lyst til at holde med dem.

Hvis man giver et dårligt indtryk af klubben, får man ikke ligefrem lyst til at holde med dem og går i stedet over til en anden klub.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu