Egetæpper | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 3
BMC 4
Kritiske succesfaktorer 5
Virksomhedens udfordringer/problemer 5
Metode 5
Kilder 6
Bilag 1 - Regnskabsanalyse 7
Bilag 2 - SWOT 8
Bilag 3 - Omverdensmodellen 9

Uddrag
Egetæpper er en af Europas største producenter af gulvtæpper og er blevet en af verdens største efter et opkøb af 75% af Carpet Concepts aktier.

Det er et aktieselskab, som det blev ændret til i 1951. Virksomheden blev grundlagt 1938 under navnet Herning Bomuldsvæveri og har sit hovedsæde i Herning den dag i dag.

Over halvdelen af alt produktion går til eksport til bla. England, Frankrig og Tyskland. Egetæpper omsatte i 2018 for 1,1 milliarder kroner.

I 2018 havde Egetæpper et resultat på 44 millioner kroner. Egetæpper havde i 2018 en egenkapital på 511 millioner kroner.

---

Virksomheden har en meget lille repræsentation på de sociale medier. På facebook har de ca. 3200 “synes godt om”, hvilket er et meget lille publikum, for en virksomhed af den størrelse. På Instagram lyder følgerskaren på 10.000, hvilket heller ikke er imponerende.

At ansætte en eller flere personer til at stå for virksomhedens online tilstedeværelse, ville ikke være en alt for stor omkostning for virksomheden, samtidig med, at det med stor sandsynlighed kan skabe en god vækst i omsætningen til private kunder, da kendskabet til virksomheden vil vokse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu