Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik
Værdikæden.
- Virksomhedens administrative opbygning
- Medarbejderudvikling (Human Ressource Management)
- Teknologisk udvikling:
- Indkøb:
- Indgående logistik:
- Produktion:
- Udgående logistik:
- Salg og markedsføring:
- Service:
Omverdensanalyse
Kritiske succesfaktorer.
- Service
- Kvalitet:
- Design:
- Bæredygtighed:
Egetæppers udfordringer
Øget konkurrence 1 udfordring:
Løsninger til udfordring 1:
Valg af løsning:
Konsekvenser:
Udfordring 2 - Skiftende markedstrends
Løsningsforslag
Valg af løsning:
Konsekvenser:
Udfordring 3 - Fald i den primære målgruppe på B2C-markedet
Løsningsforslag:
Vigtighed- og nødvendighedsmatrix.
Metode afsnit
Bilag 1 - SWOT-opstilling
- Interne forhold
- Eksterne forhold
Uddrag
Vi har valgt at gå videre med løsning nummer 2. I og med der er øget konkurrence vil det være vigtigt for Egetæpper at kunne differentiere sig fra de andre konkurrenter i branchen.
Ved denne løsning vil Egetæpper kunne opnå et bedre serviceniveau overfor deres kunder og de vil også kunne øge deres omsætning. De vil også tilbyde noget unikt, som de andre i branchen ikke tilbyder.
---
Der vil være nogle markedsføringsmæssige konsekvenser, fordi Egetæpper ville skulle til at markedsfører det nye koncept til deres allerede eksisterende kunder og til andre potentielle kunder.
Der vil også være nogle økonomiske konsekvenser forbundet med konceptet. Det er tidskrævende og der skal bruges nye ressourcer, som vil resultere i øget omkostninger.
Der skal f.eks. ansættes personale som skal står for at rengøre tæpperne, derudover skal de investerer i rensemaskiner, evt. firmabiler og rensemidler.