Egetæpper AS | Erhvervscase | 10 i karakter

1.  Virksomhedskarakteristik

Egetæpper A/S er en dansk produktion- og handelsvirksomhed, og er en af Europas største producenter af gulvtæpper.

Den blev grundlagt i 1938 af Mads Eg Damgaard. Virksomheden blev først et aktieselskab, hvorefter de blev til et moderselskab i Ege koncernen.

Problemformulering
Grunden til Egetæpper A/S er udfordret af den hårde konkurrencesituation (red ocean) er blandt andet, at deres b2c segment har et andet behov og efterspørger noget andet end før i tiden.

B2b markedet er dog ikke ramt af samme hårde konkurrencesituation (blue ocean), da der ikke er nær så mange udbydere af tæpper på det marked.

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik 2
- 1.1. Virksomhedens forretningsmodel 2
2. Kritiske succesfaktorer 2
- 2.1. CSR 2
- 2.2. Lave omkostninger 2
- 2.3. Vækst 2
3. Problemstilling 2
- 3.1. Hård og intensiv konkurrencesituation i tæppebranchen 2
- 3.1.1. Løsningsforslag: 2
- 3.1.2. Produktudvikling 3
- 3.1.3. Øget CSR-fokus 3
- 3.1.4. Justering af generisk strategi på B2C-markedet Error! Bookmark not defined.
- 3.1.5. Valg af bedste løsningsforslag: 4
4. Metodeovervejelse 4
- 4.1. Arbejdsform 4
- 4.2. Kreativ proces: 4
- 4.3. Data - kvalitativ eller kvantitativ 4
5. Litteraturliste 4
6. Bilag 5

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu