Egetæpper AS | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens forretningsmodel 2
Resultater fra analysen 3
Kritiske Succesfaktorer 4
Virksomhedens udfordringer 5
Løsningsforslag 6
Metodeovervejelser 10
Litteraturliste 11
Bilag 12

Uddrag
Egetæpper A/S, bedre kendt som “Ege”, er europas førende gulvtæppe producent. Virksomheden designer, udvikler samt producerer gulvtæpper af høj kvalitet med miljøet i højsædet.

Egetæpper A/S blev grundlagt i 1938 af Mads Eg Damgaard. Hovedsædet finder sted i herning, hvori 261 medarbejdere befinder sig på stedet: ud af de 332 medarbejdere i Danmark.

Virksomheden blev først omdannet til et aktieselskab, der senere blev moderselskabet i Egekoncernen. Mere end halvdelen af deres produktion går til eksport.

Egetæppers primære markeder befinder sig i Danmark, Frankrig, Tyskland, Norge, Sverige, Storbritannien, Kina, Singapore og de Forenede Arabiske Emirater.

---

Konsekvens 1: Med hjælp af markedspenetrering kan virksomheden øge salget af sit eksisterende produkt til det nuværende marked.

Virksomheden kan øge det samlede marked ved at tage markedsandele fra konkurrenterne, som de allerede har benyttet sig af, ved at bruge denne strategi står Egetæpper her over for kendte markedsforhold.

Konsekvens 2: For at udnytte denne strategi skal man have mange penge på kontoen, og hvis det ikke lykkedes skabe et større salg, ved hjælp af markedspenetrering kan det koste dyrt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu