Ecco | Fremlæggelse – SO2 | Afsætning

Uddrag
Vores virksomhed er som sagt Ecco. Ecco er et aktieselskab, men det er dog stadig ejet og drevet af familien. Virksomheden er en produktionsvirksomhed men også en handelsvirksomhed. Det fungerer nemlig på den måde, at de får deres råvarer leveret af nogle leverandører. Derefter tager de disse råvarer til deres fabrikker i Slovakiet, Portugal, Thailand, Indonesien, Vietnam og Kina, og får produceret deres sko, hvorefter de bliver sendt til butikker i bl.a. Danmark. Deres omsætning lå i 2018 på 1,309 milliard euro, hvilket svarer til lige omkring 9.8 milliarder kroner. Ecco går meget op i at deres sko er af god kvalitet, nytænkende og at skoene sælges til ordentlige priser.

Hvis vi så lige skal kigge lidt på virksomhedens kernekompetence. Ecco’s kernekompetence er at deres sko er meget er af god kvalitet. Det fører nemlig til at deres sko holder rigtig godt. Dette er også grunden til at Ecco er meget populært blandt børnefamilier: skoene er ikke særlig dyre og holder rigtig godt. Dette kan også ses på som en stor konkurrencemæssig fordel. Det at skoene er forholdsvis billige gør at de fleste har råd til at købe de her sko. Og det at skoene så også holder rigtig godt, kan ikke ses på som andet end et kæmpe plus. Det er helt klart også her de har deres succes fra.

Som sagt så sælger de sko, af alle slags og alle størrelser, i deres egne butikker og forskellige mellemhandlere som f.eks. skoringen. Målgruppen er teknisk set hvem som helst. Dog mener vi helt klart at Ecco fokuserer på familier med børn. Som sagt er det fordi skoene holder rigtig godt, hvilket gør dem perfekte til børn. Også det med at skoene er produceret på deres egne fabrikker øger kvaliteten.

CSR - Ashridge model
Ecco gør meget for at at være CSR-venlige
1. ledelse, vision og værdier
Ecco følger Code of conduct meget tæt, de har politikker om blandt andet, miljø, menneskerettigheder, helbred og sikkerhed, dyrevelfærd og forhindring af moderne slaveri

2. kundeaktiviteter
Ecco reklamerer med at de gør alt hvad de kan for at lave miljøvenlige produkter. De promoter blandt andet med at de sparer energi på selv de mindste ændringer for selvom det er en lille mængde energibesparelse, kan de betyde en ændring i miljøet

3. Medarbejderaktiviteter
Virksomheden er meget bevidste omkring deres medarbejdere og prøver så vidt muligt de kan at sikre overkommelige arbejdsvilkår for deres medarbejdere da de jo har deres politikker om afskaffelse af moderne slaveri, deres helbred og sikkerheds som skal sikre at medarbejderne hverken føler de er slaver og at de ikke får forværret helbred under arbejdstiden

4. Leverandøraktiviteter
Ecco har lavet en del revisioner omkring deres leverandører og deres fabrikanter for at der bliver fulgt code of conduct altså adfærdskodekset bedst muligt. de har haft samtaler med medarbejdere og managere samt rundture på fabrikkerne for at overholde kodekset bedst muligt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her