Ecco | Afsætning Case

Indledning
Ecco er en verdensomspændende, dansk skoproducent. Virksomheden blev grundlagt i 1963 af Karl Toosbuy i den lille, sønderjyske by Bredebro.

Ecco har siden 60'erne udviklet sig til en global koncern med milliardomsætning, og i dag ejes virksomheden af grundlæggerens datter Hanni Toosbuy Kasparzak.

Jeg vil i løbet af denne opgave redegøre for Ecco's konkurrenceevne og kernekompetence, samt deres vision, mission, ide og værdier.

Derudover vil jeg analysere Ecco's konkurrencestrategi og finde relevante faktorer fra Eccos afhængige og uafhængige verden, samt opstille en omverdensmodel.

Herefter vil jeg udarbejde værdikædeanalyse for Ecco, samt udarbejde en SWOT-opstilling
Afslutningsvis vil jeg Vurdere Ecco's strategiske muligheder for at opnå fremtidig vækst.

Indholdsfortegnelse
Indledning 2
Kernekompetence og konkurrenceevne 4
Omverdensmodellen 6
Generisk strategi 9
SWOT-Opstilling 10
Værdikæde analyse 11
Vækststrategi for fremtidig vækst 12
Kildeliste 13
Kernekompetence og konkurrenceevne 13

Uddrag
Ecco's kernekompetence er deres lækre kvalitetssko med lang levetid.
Deres grundlæggende princip bag deres design er funktionalitet.

Derfor følger Ecco altid fodens behov.
Godt håndværk er garanti for høj kvalitet.

I 50 år er Ecco-sko blevet håndlavet ned til den mindste detalje, hvor Ecco også mestrer balancen mellem nænsomt håndværk og den nyeste og bedste teknologi.

Deres største styrke er deres medarbejders høje kompetenceniveau og erfaring.
Ecco's fabrikker ledes efter lean-principper, og medarbejderne er meget involveret i forbedringsprocesserne.

Dette giver de målbare resultater, hvor Ecco udveksler de erfaringer mellem Ecco's fem skofabrikker rundt i verden, så de hele tiden er opdaterede og konstant kan forbedre effektiviteten og derved fastholde deres stærke konkurrenceevne.

---

Det er en stor del af Ecco’s trafik til deres hjemmeside, som foregår via link fra de sociale medier. Folk bruger typisk Facebook eller Instagram på dagligt plan, og udover de direkte links til hjemmesiden, så hjælper det også Ecco, at Facebook anvender Cookies.

Når folk shopper online, vil de få Ecco’s annoncer op på deres startside.
Her bliver forbrugeren gjort opmærksom på Ecco, samtidig med de får vækket deres interesse.

Enkelte Ecco-butikker rundt omkring i landet, har deres egen lille Instagram-profil, hvor de holder deres kunder, opdaterede med de nyeste tilbyd og varer i butikkerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu