Ecco | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
3. Analyser relevante faktorer fra Eccos afhængige og uafhængige verden og opstil en omverdensmodel.

Den afhængige omverden:
- Kunder:
- Konkurrenter:

Den uafhængige omverden
- Teknologi:
- Massemedier:
- Samfundsøkonomiske forhold:

4. Udarbejd en værdikædeanalyse for Ecco.
- Indgående logistik:
- Produktion:
- Udgående logistik:
- Salg og marketing:
- Service:
- Virksomhedens administrative opbygning:
- Medarbejderudvikling:
- Teknologisk udvikling:
- Indkøb:

5. Udarbejd en SWOT-opstilling for Ecco

6. Analyser Ecco's konkurrencestrategi.

7. Vurder Ecco's strategiske muligheder for at opnå fremtidig vækst.

Uddrag
Kunder:
Ecco sælger til en bredvifte af kunder i alle aldre både til mænd og kvinder.

Man kan købe babysko, sko til forretning, sandaler, outdoor og hverdagssko. Idet Ecco sælger på globalt plan, har kunderne forskellige kulturelleforskelle, forskellige holdninger og værdier.

Konkurrenter:
Konkurrenterne er umiddelbart alle andre skomærker på markedet, men den største konkurrent er italienske Geox

der laver nogenlunde samme type sko til samme pris. Geox’ sko skulle være komfortable for fødderne, da skoene er åndbare. På den måde har Geox og Ecco nogle af de samme værdier.

De øvrige konkurrenter er de mange sportslige skomærker som Nike og Adidas. Skoene er meget populære, lette og behagelige. Mærkerne tager store markedsandele fra Ecco.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu