DSB præsenterer | Analyse | DSB | 10 i Karakter

Indledning
Vi alle kender til det, når man er afhængige af den offentlige transport, og det kan være møg træls hvis der er forsinkelser eller aflyste rejser, når man skal nå på arbejde, hjem til far eller bare skal rundt i Danmark.

Dermed vil der i denne opgave blive foretaget en analyse af tre kampagnefilm, som er produceret af DSB: “DSB præsenterer”, “Livet har mange skift og mange spor.” og tilslut “Mads Axelsen Mellemrummet.”

I denne analyse vil der blive gjort brug af medieanalyse af reklamefilm. Analysen vil have det tydeligt fokus op og munde i en samlet forståelse af reklamernes udryk.

Analysen vil blive underbygget af tekstdokumentaion, derudover vil der foretages en sammenligning, hvor der fremhæves reklamernes lighed og forskelle. Afslutningsvis vil der blive foretaget en vurdering af kampagnefilmenes gennemslagskraft.

Uddrag
Modtageren af den første reklamefilm ”DSB Præsenterer” henvender sig generelt til forbrugere der benytter DSB på dagligt.

I denne reklamefilm bliver man præsenteret for togene der kører lange ture, og hvilket forhold personalet er under en arbejdsdag.

Man ser, at der ingen tekst er i denne reklamefilm, udover lige i slutningen står ”DSB du kan altid kører med os” . Man får derudover et indblik i at personalet behandler alle passagerer på samme måde, ligegyldigt hvordan de ser ud eller, hvor gamle de er.

Udover ligger de stor vægt på, at man som modtagere ser hvor meget arbejde personalet ligger i det, og gøre passagernes togrejse så god som muligt, ved at de i den ene klipning gør brug af normalperspektiv

hvor vi ser to ’mørke’ mennesker , viser at lige meget hvilken hudfarve man er, så bliver man ikke dømt og at der er plads til alle kulturer hos DSB.

Derudover er der blevet gjort brug montageklipning, idet man som modtagere er opmærksom på, at der bliver klippet reklamen samtidig med at

denne reklamefilm er med til at fremhæve en stemning, dette kunne eksempelvis være, når man ser hvor meget personalet gør for, at alle skal få en god oplevelse ved at kører med DSB.

Man også at i denne reklamefilm, bliver der ikke vist nogle skjulte elementer, såsom negative oplevelser eller mennesker der kommer for sent, og dette kunne være fordi, at DSB ønsker at reklamerer for at alt er perfekt og på den måde lokke flere til at kører med DSB.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu