Det danske streaming-marked | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Beskriv udviklingen i det danske streaming-marked. Inddrag bilag 1, 2 og 3. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inkl. mellemrum.

Opgave 2
Analyser 2-3 relevante faktorer fra produktparameteren, som streamingstjenester anvender til at skabe konkurrencemæssige fordele
1. relevante faktorer fra produktparameteren - Sortiment
2. relevante faktorer fra produktparameteren - Serviceydelser
- Servicepakke indenfor streamingtjenester
3. relevante faktorer fra produktparameteren - Branding mærke

Opgave 3
Foretag en brancheanalyse på det danske marked for streaming
- Konkurrenter i branchen:
- Leverandører:
- Kunderne:
- Substituerende produkter:
- Nye indtrængere:
- Delkonklusion
- Konkurrenterne = Høj
- Trusler fra nye indtrængere= Høj
- Trusler fra substituerende produkter = middel
- Kundernes forhandlingsstyrke= høj
- Leverandørens forhandlingsstyrke= Middel

Uddrag
- Før i tiden kendte vi til det originale TV og de standard TV programmer, som blev vist med på det der kaldes for flow-tv.

Flow-tv er de programmer der på rutine bliver sendt på en bestemt dag, tidspunkt og på den samme kanal.

Dette kunne være et program som fx X-factor, TV-avisen, godmorgen Danmark, fordi vi netop kan regne med at disse programmer vil blive sendt på de givende tidspunkter osv.

I dag ser vi en gradvis stor forandring indenfor streaming end hvad vi ellers har set før, og kan se at det gammeldags flow-tv så småt begynder at aftage.

Danskernes forbrug på de forskellige streamingtjenester er steget eksplosivt og allerede i dag ser 80 procent af seerne DR3 på nettet.

Når den ny moderne teknologi så småt begynder at overtage både det gammeldags tv-signal og flow-tv, så er man bange for at seerne ikke engang vil bemærke at det er forsvinder.

DR3 har nemlig tænkt sig, at det om et års tid ikke vil være muligt at se flow-tv eller have tv-signal.

På billedet til højre ser vi en model af andel af flov-tv-seere hver uge opdelt i forskellige aldre. Vi har både en statistik fra 1998 og 2018.

Hvis vi kigger på statistikken fra år 1998, så er søjlerne tildeles meget plan med hinanden, da man som seere dengang næsten kun benyttede sig af flow-tv’et.

Kigger vi dermed på år 2018, så ser vi at vores statistik er mere varierende, både med vores procentdele og de forskellige aldre.

Kigger vi på alderen 11-20 år, så er de dem med den mindste procentdel der ser flow-tv målt over en uges strækning.

Dette kan have noget at gøre med at, at de unge kender bedre til den nye teknologi og de forskellige enheder som iPhone, iPad, computer.

Hvis man ikke har tid til at sidde klokken 20 foran fjersynet mandag aften og se bagedysten, så har man muligheden for at se de dagen før eller efter på en streamingtjeneste.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu