Det danske ølmarked | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Ølmarkedet
Opgave 1
Opgaven 2
- Kulturelle forhold:
- Konkurrenter:
- Konklusion:

Uddrag
Det danske ølmarked har de seneste år været stigende, det kommer bl.a. fordi efterspørgslen på speciel-øl og alkoholfrie øl har været opadgående.

Ølmarked har en bred produktgruppe, som bl.a. Speciel, pilsner og alkoholfrie øl. Eftersom de overstående produkter har været i stigning, har dette også medført at der i hele 2017, kom 1.662 nye produkter på ølmarkedet.

Særligt produktet speciel øl har øgede markedsandelen i 2017. Udbydere på det danske ølmarked er ikke stort, dog er markedslederen koncernen Carlberg A/S som i den grad topper det danske ølmarked, imens markedudfordreren er Royal Unibrew A/S, der bl.a. også har fået speciel øl og alkoholfrie øl ind i sortimentet.

---

Jeg vil nu benytte mig at omverdensmodellen, da jeg skal analysere det danske ølmarked omverdens forhold.

Jeg benytter omverdensmodellen da jeg gerne vil kende til muligheder og trusler i omverdenen. Her har vi bl.a. den uafhængige omverden som jeg vil komme ind på nu, samt den afhængige omverden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu