Det danske ølmarked | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for ølmarkedet. Inddrag bilag 1-4. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.

2. Virksomhederne på ølmarkedet bliver påvirket af konkurrenceforholdene.

2. Styrkevurdering af branchens five forces

3. Foretag en analyse af købsadfærden ved køb af øl.

4. Diskutér følgende udsagn:

a. Markedet for øl er ikke mættet.
b. Ved køb af specialøl, ligger købemotivet ”snob” bag.
c. Produktudvikling er en kritisk succesfaktor for udbydere i ølbranchen.

5. Identificer en væsentlig udfordring for Royal Unibrew på ølmarkedet. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Differentiering er vigtigt for et bryggeris eksistensgrundlag i ølbranchen. Forbrugernes ønsker om almindelig øl er faldende, men stigende når det gælder specialøl.

Ved specialøl har danske øl entusi- aster mulighed for at kunne eksperimentere med flere forskellige smage.

På nuværende tidspunkt er markedet præget af mastodonter såsom Carlsberg og Royal Unibrew, men dette er to velkendte brands som i forvejen besidder kundeloyalitet.

Dog er det ikke sikkert at de to ovennævnte udbydere vil have en betydelig rolle på ølmarkedet i fremtiden, da der nu er fokus differentiering for at kunne vedligeholde kunder.

Det kan konkluderes, at udbydere på det danske ølmarked må produktudvikle således de kan opnå højere præferencegrad blandt forbrugerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her