Det danske chartermarked | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Karakteriser det danske chartermarked. Du bedes som minimum tage udgangspunkt i bilag 1, 2, 3 og 4 (video). Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemru

Opgave 2:
- Kulturelle forhold.

Opgave 3
- Købstyper:
- Beslutningsproces:
- For at finde oplysninger:
- Vurdering af alternativer:
- Købsbeslutning:
- efterkøbsvurdering:

Opgave 4.

Uddrag
forhånd, er organiseret af et rejsebureau. Charterrejsemarkedet er på forbrugermarkedet og har et fald i antallet af turister i Danmark. Blandt andet er det virksomhederne som er dem der har set det fald, at efterspørgslen er for Spies.

De havde et fald på 7. 131 passagerer i sammenligning i 2019 i forhold til 2018. Derudover er disse rejseture blevet mindre populære på grund af en ændring i forbrugerens indkøbsadfærd, som er varmt i 2018 til den danske sommer og usikkerhed om økonomien gør.

Det er svært for forbrugerne at planlægge deres ferie. Den danske charterbranche er en industri, hvor den er relativt vanskelig for leverandører at skelne sig fra deres konkurrenter.

Som sådan kan forbrugeren ikke se forskellen for at vide, om chartrets ture organiseres af Spies, Apollo eller en helt enhed. Så der er dårlige præferencer på markedet, fordi relativt homogene produkter foreslås. Derfor konkurrerer båndene på prisindstillingen.

Travel Office Market i Danmark er i øjeblikket hovedsagelig domineret af 5 virksomheder: Spies, Apollo, Tui og Bravo Tours/Sun Tours.

Kraftens kraft mellem ovennævnte virksomheder er sådan, at Spies kaldes markedsleder, som solgt i 2019, 268 228 ture til chartret, sammenlignet med 167. 244, TUI 157. 126 og Bravo Tours '148 031.

Apollo, TUI så godt Som Bravo Besøg kan derfor beskrives som markedsudfordringer. For eksempel er marketing specialister solweb og denor, da de to virksomheder er temmelig fredelige konkurrenter i forhold til ovennævnte markedsudfordringer.

Markniches kan ringe til Santa Club, som solgte 18 188 ture til chartret i 2019. Virksomheden tjener kun en lille del af markedet, men skelner deres konkurrenter stærkt ved at specialisere en aktiv ferie.

En ny markedsudvikling har modtaget chartervirksomheder for at fokusere mere på kvalitet. Ifølge chartervirksomhederne ønsker forbrugerne en mere aktiv og mere tilsvarende ferie.

En trussel mod alternative produkter har imidlertid også fundet sted. For eksempel kan Airbnb tilbyde meget billigere indkvartering, da det sker på C2C-markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu