Det Danske Chartermarked | Afsætning | 10 i Karakter

Indledning
På det danske chartermarked er der små og store udbydere, og kunder som har forskellige præferencer til færdigpakkede rejser, destinationer, pris osv.

De største udbydere i branchen er Spies, Apollo, TUI og Bravo Tours. Antallet af charterturister ud af Danmark faldt i 2019 med 5,4 procent.

Fire ud af de fem største charterbureauer mistede kunder. Jan Vendelbo som både er direktør for Spies og RID mener ikke der er nogen grund til bekymring

da det har været et udfordrende år for branchen, og at de er tilbage på niveauet i 2017, som dengang var et rekordår.

Indholdsfortegnelse
Kultur:
Teknologi:
SOR-modellen
Problemerkendelse:
Søgning efter informationer:
Vurdering:
Købsbeslutning:
Efterkøbsadfærd:

Uddrag
Kultur: Kulturen er i dag en af de store attraktioner, når forbrugerne vælger at købe en rejse. I 2018 var der ca. 38% som tog på ferie for kulturelle oplevelser

shopping og lækker mad i storbyen, hvor der kun var 35% som havde planlagt strandferie. Derudover, vil flere mænd gerne på aktive ferier, og tager faktisk på ferie

hvor de skal brænde kalorier af. Hele 9 procent af mænd havde planlagt dette, hvor ca. 2% af kvinder havde planlagt tilsvarende.

Dette skal ses som en mulighed for charterselskaberne, eftersom forbrugerne efterspørger noget andet end det de har plejet at gøre.

Dvs. at charterselskaberne har mulighed for at fremstille andre pakkerejser, og nå ud til den målgruppe, som gerne vil være aktive på ferien.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu