Det danske bogmarked | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser det danske bogmarked. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.
2. Analyser 2-3 relevante faktorer i omverdenen, der påvirker virksomhederne på det danske marked for bøger.
- Miljø
- Teknologiske udvikling
- Politiske og lovmæssige forhold
3. Diskuter følgende udsagn:

Uddrag
Det danske bogmarked har de seneste år været præget af kundernes skiftende tilgange til køb af bøger samt de mange online udbydere, der er kommet som følge af den teknologiske udvikling.

Bogbranchen mister en stor andel af deres medlemmer fra år til år og de seneste 40 år har bogbranchen haft et fald på hele 410 medlemmer.

Bogbranchen blev i 2001 liberaliseret, hvilket betød at bogbranchen mistede deres monopol til at være det eneste sted, som sælger bøger.

Liberaliseringen gjorde det muligt for supermarkeder, at sælge bestsellerbøger til billigere priser. Det skyldes, at supermarkederne har et fladt sortiment og samtidig har de gode leverandører.

Dagligvarebranchen fik dermed store indtægter og skabte volumensalg. Det var samme strategi, som boghandlere førhen benyttede sig af.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu