Den mandlige og kvindelige shopper | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1. 2
Stimuli 2
- Produkt: 2
- Pris: 2
- Place: 3
- Promotion: 3
- Økonomiske forhold: 3
- Teknologiske forhold: 4
- Kulturelle forhold: 4
Organisme 4
- Købemotiver 5
- Købstyper og købsadfærdstyper 5
- Rådighedsbeløb 5
- Livscyklus og forbrugsvaner 5
- Køberoller 7
- Referencegrupper 7
Respons 8
Opgave 2. Konklusion 8

Uddrag
Opgave 1.
Foretag en analyse af købsadfærden i et eller flere ovennævnte brands og butikker. Analysen skal omfatte centrale elementer i SOR-modellen.

Til at besvare analysen om købsadfærden hos Apple, har jeg valgt at bruge SOR-modellen. SOR-modellen er god at bruge, da den handler om hvordan virksomheden kan påvirke forbrugeren til at købe deres produkter.

Stimuli
Produkt:
Apple er en It-virksomhed, som er kendt for at skabe unikke produkter med en kombination af funktionalitet og design.

Hos Apple sælger de alt fra mobiltelefoner og computere til smarte ure og tilbehør til fjernsyn. Derudover tilbydes der i mange nye biler Apple Carplay, som gør det muligt at koble sig til bilradioen med sin iPhone.

Apple er trendsættere, og er ofte de første der kommer på markedet med en ny telefon, som de mange konkurrenter prøver at efterligne.

Pris:
Apples produkter er uden tvivl i den dyre ende. Apple har formået at udvikle produkter

som kunderne synes er særligt værdifulde i forhold til konkurrenterne, på den måde er Apple prisførende i branchen.

---

Teknologiske forhold:
En af de vigtigste faktorer hos Apple, er deres udvikling. Det er vigtigt at de følger med teknologien

da det er det de beskæftiger sig med. Apples kunder har en forventning om, at der ofte kommer en ny iPhone, der skiller sig ud fra de andre med deres nye design.

Kulturelle forhold:
I dag har vi en kultur hvor det er vigtigt at passe ind, det er vigtigt at have de rigtige mærker for eksempel i forhold til mobiltelefoner.

Det går hånd i hånd med Apples produkter, da der findes en slags anerkendelse ved at eje et produkt derfra. Nutidens børn og unge er meget bevidste om hvad der er rigtig og forkert indenfor brands og teknologi.

Man ser ofte, at børn får deres første telefon i en meget tidlig alder, tit og ofte er det den iPhone alle vennerne også har.

Mange forældre er også villige til at købe et produkt fra Apple til deres børn, da de ved hvordan det fungere, og at det er pengene værd.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu