Den Danske Charterbranche | Analyse

Indledning
Rejsebranchen, er en meget populær branche fordi verden bliver mere global, der er flere som gerne vil se mere af verden, flere personer bliver rejselystne.

Rejsebranchen har oplevet en del udviklinger i de seneste år, ud fra bilag 3 ser vi hvor mange udrejser der har været fra Danmark.

På tabellen ser vi at den har haft en positiv udvikling, fordi der hele tiden bliver solgt flere charterrejser, for hvert år der går.

Derimod i 2019 falder salget at charterrejser, og i fremtiden siger Lars Thykier i fremtiden vil det falde yderligere, hvilket kommer til at påvirke marked negativt dette siger han i artiklen i bilag 3.

Grunden til markedet ikke vækstede i 2019, var på grund af den gode vejr, som Danmark havde i 2018, det gjorde at forbrugerne ikke ville tage syd på.

Indholdsfortegnelse
Miljø i forhold til rejsebranchen
Demografiske forhold
Teknologiske forhold / masse medier
Kilde:

Uddrag
Noget som kommer til at påvirke udvikling for branche, er klimaet fordi flere af forbrugerne bliver klima venlige og det gør at de vil begynde at kigge på, hvilke selskaber der er klima venlige.

Klimaet kommer ikke kun til at påvirke fordi at flere gerne vil flyve klima venligt, men også at for den danske charterbranche hvis største indtægt består af de danske forbruger som gerne vil ned til varmen

men grundet global opvarmning vil mindre af de danske forbruger hellere blive hjemme, fordi vejret også er godt herhjemme dette gør at familier hellere vil blive hjemme og spare deres penge.

For at selskaberne skal tiltrække, forbrugerne skal de prøve at sætte priserne ned og gøre deres fly klima venlige

men denne sammensætning kan ikke lade sig gøre, fordi det er dyre for flyselskaberne at gøre deres fly klima venlige, og de penge skal virksomheden indtjene igen.

Derfor er det vigtig for flyselskaberne at sætte fokus på hvilken målgruppe de sætter sig fast på. Hvis selskaberne har

fastslået at de vil sætte fokus på klima, vil de tiltrække målgruppen som vælger at gerne vil rejse klima venligt. Så derfor er det forskelligt, hvor selskaberne ligger deres energi og for hvilke målgrupper som de gerne vil tiltrække.

Branchen udvikler sig hele tiden, fordi at selskaberne bliver nødt til at fastholde de kunder som de har, men på samme tid skal de komme ud til andre målgrupper.

Med covid-19 skal flere af selskaberne, begynder at skabe større indtægt for dem selv for at oprette holde det hul i økonomien som de fik under nedlukningen, hvor rejsebranchen blev ramt hårdt.

Noget som er relevant for charterselskaberne, ville være emne som miljø - demografiske - massemedier / teknologiske forhold.

Disse forhold påvirker branchen, fordi de alle påvirke ved at de gør at rejseselskaberne bliver nødt til at lave forandringer for at fast holde deres målgruppe.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu