Den danske charterbranche | Analyse

Indholdsfortegnelse
Karakterisering af det danske chartermarked
Relevante faktorer i den uafhængige omverden, der påvirker de danske charterselskaber
Købsadfærden ved køb af en charterrejse
- Købsbeslutningsprocessen er de faser, som en forbruger gennemgår ved køb af et produkt.
- Fase
- Køb af en charterrejse
Benytter Primo Tours sig af konkurrencestrategien omkostningsfokus?
Charterrejser befinder sig på nuværende tidspunkt i nedgangsfasen i PLC-kurven.
Danskernes rejsevaner er det bedst at benytte en kvalitativ dataindsamlingsmetode.
Danskernes rejsevaner er det bedst at benytte en kvalitativ dataindsamlingsmetode.

Uddrag
Det danske chartermarked er en attraktiv branche, da især danskere gør brug af at kunne rejse udenlands, da det danske vejr generelt ikke tilfredsstiller flertallet af den danske befolkning.

Spies er det største rejsebureau med knap 270 tusind rejsende i 2019, hvilket er en tilbagegang i forhold til 2018.

De seneste år er den danske befolkning blevet mere klimaorienteret, men i charterbranchen får forbrugeren meget lidt støtte til at træffe mere klimavenlige valg i forbindelse med deres ferie.

Danskerne går meget op i at det hele er indrettet, så det er super attraktivt, billigt og nemt at flyve på ferie.

Der er få alternativer der kan gøres nemmere og billigere, så det er ikke overraskende at der ikke er flere der vælger at lægge deres rejsevaner om og købe mere klimavenligt..

Der er ikke nogen der har gjort brug af mulighederne for at rejse bæredygtigt da det er en stor livsstilsændring at lægge sine rejsevaner om, og rejser er ofte planlagt lang tid i forvejen.

De danske rejseselskaber er meget bevidste om at flyvning står for 2-4% af klodens CO2 udledning. Danskerne svarer at de gerne vil skære ned på flyveture hvis de skal gøre noget for klimaet, men rejseselskaberne oplever ikke efterspørgsel fra deres kunder på en mere bæredygtig rejse.

Udviklingen i antallet af solgte charterrejser for de 12 største rejsearrangører i Danmark har generelt haft en stigning fra 2017 til 2019, men havde i 2018 det højeste antal af solgte charterrejser i Danmark.

Der var verdensrekord, da 205 tusind fly var i luften på en gang. Det tyder på at der vil komme mange flere passagerer i fremtiden, men det tyder også på at folk vil være mere klima korrekte.

Den danske rejsebranche forventer allerede højere efterspørgsel de kommende år, da flere unge er begyndt at stille krav til mere bæredygtige og klimavenlige rejsemuligheder.

---

Ved køb af en charterrejse dækker det forbrugerens Egobehov og sociale behov. Egobehovet bliver dækket, da nogle kan have behov for at få respekt og anerkendelse, ved at vise at man har råd til at tage på en dyr charterrejse.

En charterrejse dækker også det sociale behov hvis man rejser med venner, familie eller kæreste. En charterrejse væk fra hverdagen kan være med til at knytte tættere bånd og oplevelser med dem man holder af.

Sikkerheden i en charterrejse hvor alt er sørget for, såsom transport til hotel og rejseleder gider en vis sikkerhed og tryghed, da man har fået det hele planlagt af bureauet på forhånd, så den kan også dække behovet for tryghed og sikkerhed.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu