Den danske charterbranche | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Opgave 2
- Demografiske udvikling:
- Økonomi:
- Kultur:
Opgave 3
Opgave 4
a. Virksomheden Primo Tours benytter sig af konkurrencestrategien omkostningsfokus.
b. Charterrejser befinder sig på nuværende tidspunkt i nedgangsfasen i PLC-kurven.
c. Ved analyse af danskernes rejsevaner er det bedst at benytte en kvalitativ dataindsamlingsmetode.
Opgave 5

Uddrag
Charterferie er blevet en nem og populær forud arrangeret ferie, hvor hotelophold, transport, rejeleder mm. indgår i prisen og planlægningen.

Markedet for charterrejser har for første gang siden 2009, oplevet et fald i antallet af charterturister ud af Danmark.

Faldet var i 2019 på 5,4% og antallet af rejser endte derfor på stort set det samme som i 2017, som dengang var et rekordår for antal solgte rejser.

Markedet befinder sig på et konsumentmarked og ændring i antal rejsende skyldes derfor en ændring i konsumenternes købsadfærd og er derfor en af årsagerne til den tilbagegang som vi ser.

Danskerne er nu mere tilbøjelige til at tage på storbysferier, og charterselskaberne har derfor mistet markedsandele til disse lavprisselvskaber

eftersom det her er nemmest for forbrugerne selv at booke hotel på diverse hjemmesider og dermed selv stå for planlægningen af deres ferie i en storby, hvor der er mere fokus på oplevelsen.

Derudover Der har også været en generel usikkerhed blandt de danske forbrugere, særligt pga. den danske sommer 2018, som gjorde det svært for forbrugerne at vurdere og planlægge deres ferie.

---

Økonomien spiller også her en vigtig faktor. Udviklingen af den danske økonomi har været forholdsvis stabil og på et ret højt niveau.

Forbrugerne har derfor haft rig mulighed for at forbruge mere og dermed rejse mere. At rejse er ikke noget alle har mulighed for, og det er derfor ofte noget som fravælges i de familier hvor økonomien ikke rækker til ferier mm.

At rejse er et forbrugsgode og et nydelsesprodukt. Derfor anses den økonomiske situation som en afgørende faktor for hvorvidt det at rejse, er en aktuel mulighed for forbrugerne.

Eftersom Den økonomiske udvikling har været positiv, har det forstørret mulighederne hos charterselvskaberne, da de nu har mulighed for at afsætte flere rejser, eftersom danskerne har flere penge at gøre med.

Denne økonomiske vækst kan også have sat større fokus på kvalitet og service, fremfor prisen af produktet.

Dog har dette ikke været tilfældet set i forhold til den danske charterbranche, da flere vælger de billigere flyselvskaber og selv er begyndt at planlægge rejsen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu