Den blå planet | Vækststrategier | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Interne forhold
- Stærke sider
- Svage sider
Eksterne forhold
- Muligheder
- SO-tiltag
- WO-tiltag
- Trusler
- ST-tiltag
- WT-tiltag

Uddrag
Stærke sider
(Strengths)
1. Nordeuropas største og mest moderne akvarium. Med mere end 400 forskellige arter fra hele verden

2. I samarbejde med grund- og ungdomsuddannelserne tilbyder Den Blå Planet skoler og uddannelsesinstitutioner at deltage i undervisningsforløb

3. Kernekompetence: Den Blå Planet tilbyder et oplevelsesprodukt, hvor underholdning og viden kombineres i unikke rammer Svage sider

---

De fire p´er også kaldet marketing mix.
Produkt. Produktet hos den blå planet, er selve oplevelsen, det er Nordeuropas største akvarium så deres produkt sidder lige i skabet hos kunderne, de har nogle af de sjældneste fisk der er på markedet og dette giver en lækker fornemmelse hos gæsterne.

Pris. Prisen for at komme ind hos den blå Planet ligger lidt i den dyre ende. Entreprisen for at komme ind ligger på 185 kr. for voksne og for børn mellem 3 - 11 år koster det 100 kr. Promotion.

Den blå planet er gode til at promovere sig selv, hvor de blandt andet har en støtte kampagne kørende, hvor hvis du støtter den blå planet med 100 kr. får du et minicruise med Oslo båden til Norge

de har også fysiske reklamer rundt om i København, hvor man kan finde små flyers i busser, i lufthaven og på tankstationer. Place. De ligger rigtigt godt hvis man kommer med en flyver eller tog, da lufthavnen og metroen ligger 5 min derfra.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu