Indledning
For mindre end 12 år siden, var der ikke noget der hed ”sociale medier”. De sociale medier har udviklet sig til at blive en del af unges hverdag. I takt med at denne udvikling er begrebet ”influencers” opstået.
Influencers er personer der fortæller og deler deres liv, med andre på de sociale medier.
Der skabes et forhold mellem Influencer og seer, som gør at seeren stoler på alt hvad influenceren siger. Virksomhederne benytter sig meget, af den kontakt der er mellem, følgere og influenceren.
Uddrag
Den næste video som jeg skal analyser, er Rasmus Brohaves ”Den nye iPhone X!”. Videoen er filmet og lagt ud i år 2017, og har en varighed 7 minutter og 57 sekunder.
I videoen tager Rasmus Brohave hans følgere med en tur til Odense, for at købe den nye iPhone X, hvorefter han tester den. Denne video kan også deles op i 3 dele.
Først i videoen ser vi Rasmus Brohave hjemme ved sig selv. Han filmer sig selv, hvor han er i nærbillede. Rasmus Brohave starter med at fortælle, hvad det er han skal.
Da han kommer til Odense, filmer han i normalperspektiv og filmer rundt, for at vise køen. Han bruger et håndholdt kamera, som man typisk bruger når for eksempel filmer hvad man laver i løbet af en dag.
Her kan man som følgere se tingene gennem hans øjne.
Anden del af videoen stater 02.12,hvor Rasmus Brohave har fået hans nye mobil. Man kan tydeligt se og fornemme på ham, at han er glad for hans nye mobil.
Dog brokker han sig også over, at han skulle skifte teleselskab, og derfor gider han ikke lave reklame for dem. I del 3 af videoen er vi tilbage hjemme ved Rasmus Brohave.