Dekorere mit hus og Den nye iPhone X | Analyse

Indledning
Igennem de sidste mange år er flere og flere folk begyndt at bruge forskellige medieplatforme. Det er nærmest blevet en trend at følge med i andre folks dagligdag.

Sociale medier spiller en kæmpe rolle i folks dagligdag, og ordet ”influenser” er på toppen. Influencers er folk, som lever af at være på de sociale medier.

De deler dagligt billeder og videoer fra deres dag samtidig med de tjener penge på at lave forskellige slags kampagner og reklamer.

Særligt medieplatformen YouTube er blevet populær igennem den sidste periode. YouTube er en platform, hvor man kan se videoer, høre musik og leje videofilm.

Folk deler det meste af deres dagligdag på denne platform, og mange tusinde folk følger hver dag med. Folk, som følger med, kan like videoerne, og igennem dette skaber influenserne og følgeren en form for tråd til hinanden.

Folk lader sig inspirere af influenserne og bliver påvirket til at købe de samme ting, som de har eller viser frem.

Uddrag
Første scene har startpunkt fra 00:00 til 3:40. I dette klip filmes der i det normale perspektiv. Videoen er filmet i en lang video og er blevet klippet ind i forskellige små scener. Igennem hele YouTube videoen er Simone rigtig smuk.

Hendes make up er spot on, og tøjet er valgt nøje, så det passer til det, hun skal reklamere for. Ved at Simone har styr på sådan nogle ting indikere det, at hun er en pige, som har styr på det, hun laver, hvilket vi også kan se bag hende med stativet med tøj, der er sorteret i forskellige farver.

I 00:00 til 00:15 byder Simone velkommen til hendes video og til hendes seere og tiltaler dem som hendes egne venner. Klippet lyder sådan her:

”Hey venner, hvad så, og velkommen til denne video. I dag skal jeg lave noget meget spændende, som jeg faktisk har glædet mig rigtig meget til, fordi jeg elsker at lave kreative projekter, og ting med mere betydning bag.

Det er netop det, vi skal i dag. Jeg har nemlig været så heldig at teame op med HP, med deres helt nye printer, som er den her, som hedder ”Sprocket”. Det er sådan en lille cute lille billig printer, som du sætter til din telefon”.

Måden, som Simone taler til os på, gør, at vi som seere føler, vi er med i projektet og har indflydelse. I videoen bruger hun ordene ”teame op med HP”, hvilket får det til at lyde, at hun faktisk er rigtig glad for dette samarbejde, og at det er noget, hun selv gerne ville bruge kræfter på.

Igennem hele videoen er Simones sprog meget fint, hun taler til seerne ved at benytte ”hverdagssprog” og benytter det slang unge til dagligt bruger i form af engelske ord.

Hun er meget nede på jorden, og hun taler til sine seere i øjenhøjde. Simone er stille og rolig og nede på jorden, selvom hun har over 100.000 følgere, hvilket også giver os en særlig tillid til hende.

Via brugen af dette sprog formår hun at ramme den unge målgruppe. Et eksempel, hvor hun snakker til den unge målgruppe kunne være i citatet fra 0:50 til 0:57.

”Så det bliver et DIY (gør det selv), minder cute projekt, jeg har tænkt mig at lave i dag. Jeg glæder mig faktisk herre meget, Jeg tror, det er meget grineren og tror, det kommer til at se mega nice ud”.

Man fornemmer hurtigt, at der i videoen bliver brugt den såkaldte metode (influencer marketing), og vi ser desuden også i starten af videoen, at der bliver skrevet ”reklame”.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu