Dancake købsadfærd & diskussion | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Analyser købsadfærden for køb af kager på B2C markedet. (50%)
2. Diskuter Dan Cakes anvendelse af parameteren produkt. (50 %)

Uddrag
De fleste danskere har med stor sandsynlighed købt en kage fra Dancake, på et eller andet tidspunkt. Grundene til at købe sådan en kage an være meget forskellige. Ældre mennesker køber kagen for at samle familien rundt om bordet, og i dette tilfælde opfylder dette segment det sociale behov. Unge mennesker fra folkeskoleelever til gymnasieelver køber Dancake, som en snack. Dancakes kager er ikke særlig dyre, og hvis man føler en lille sult eller træng til noget sødt, så er det nemt at købe en kage fra Dancake. De er altid placeret ved andre søde sager fra butikken, hvilket også gør kagerne er nemme at spotte. Unge der skal stille en sult eller en træng, opfylder et fysisk behov, ved at købe disse kager.

De ældre kunder over 60 er meget loyale i deres valg, men samtidig går de også efter gode tilbud. Ældre køber derfor efter thriftymotivet. Det samme gør unge også i en vis grad, da prisen spiller en stor faktor. Som sagt er de ældre meget loyale i deres køb, og derfor er det ofte et vanekøb, når de vælger kagerne fra hylderne. Dancake er desuden producenten bag den velkendte citronmåne, som også er en klassiker i de fleste hjem. Unge er mere impulsive anlagt, når det gælder køb af kager, og derfor er det oftest impulskøb, når de køber ind. Prisen spiller igen en stor faktor her, så gode tilbud, resulterer ofte i et impulskøb.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu