Dan Cake | Målgruppekarakteristik | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Karakteriser kort Dan Cakes målgrupper på det danske marked
Analyser Dan Cakes interne forhold
- Værdikædeanalyse:
- Støtteaktiviteter:
- Menneskelige ressourcer:
- Produkt og teknologiudvikling:
- Indkøb:
- Primære aktiviteter:
- Indgående logistik:
- Produktion:
- Udgående logistik:
- Markedsføring og salg:
- Serviceaktiviteter:
SW-opstilling:
Analyser købsadfærden for køb af kager på B2C markedet
- Stimuli:
- Organisme:
- Respons:
Diskuter Dan Cakes vækststrategi

Uddrag
Købsadfærden indenfor kager, har de seneste år udviklet sig. I dag købes kager hovedsageligt ikke hos bageren længere, men også i supermarkeder, discountforretninger samt døgnkiosker.

Bageriernes andel ligger på 21%, og denne andel er fortsat faldende. Dan Cakes målgruppe er bred og indebærer mange forskellige typer og aldre.

En af Dan Cakes ledende målgrupper, er de ældre forbrugere over 60 år. De ældre, elsker at spise et stykke kage til sin kaffe der indtages flere gange om dagen, og de køber typisk deres kager i et supermarked, og er både loyale og konservative i deres valg.

Men denne målgruppe har sine fortrukne kager, hvor især citronmånen, marmorkagerne og forskellige roulader ligger i toppen.

Dernæst har Dan Cake tre yderligere specifikke målgrupper de henvender sig til. En af disse er forbrugerne under 20 år.

Hos denne målgruppe, gælder der især impulskøb og illoyalitet. De har som regel ikke besluttet at de skal have en kage, for de står overfor udvalget af kager i butikken.

De ser såvel som den ældre målgruppe kagen som et hyggemåltid, måske ikke til den daglige kafferutine, men bare som lidt forkælelse i hverdagen, og de unges forbrug af kager, er heller ikke lille.

Deres valg bliver oftest truffet ud fra eksponeringen og placeringen i butikken. De sidste målgrupper, som Dan Cake hovedsageligt henvender sig til, indebærer børnefamilierne samt cafekunderne.

Disse målgrupper er vigtige for Dan Cake, fordi de i fremtiden gerne skulle købe flere premium kager, idet de er meget kvalitetsbeviste.

Dog er dette også målgrupper, der tit bager selv fremfor at købe kagen, men når de bevæger sig ud for at købe kagen, fortrækker de convenience produkter, samt premium produkter, som Dan Cake er en af leverandørerne indenfor.

---

For at Dan Cake nogenlunde kan følge med udviklingen, som i stigende grad, er fokus på vores miljø, er det hensigtsmæssigt at virksomheden producere med bæredygtige produkter.

For en stor del af menneskerne rundt omkring i verden, er beviste om miljøet, og støtter op om ønsket om en mere bæredygtig kultur, og det er derfor en væsentlig udvikling som på sigt kan have betydning for forbrugernes køb af produktet.

Denne udvikling, tager Dan Cake hånd om, ved at tænke innovativt i anvendelsen af deres råvarer, i takt med tidens trends, samt forbrugerønsker og krav fra detailhandlen.

Dog er bæredygtighed ikke en ting, som kan måles hos en virksomhed, men det kan måles, hvis ikke den er der.

Derfor er det vigtigt, at Dan Cake følger med tidens trends. Endnu en faktor, der spiller ind under den teknologiske udvikling, er virksomhedens nye produktionslinje, som gør det muligt for dem, at øge kapaciteten med 20%.

Denne produktionslinje er et af Dan Cakes svar på at følge den teknologiske udvikling, idet at Dan Cake er en virksomhed, der synes at have haft fokus på at følge de teknologiske muligheder, for at kunne sikre en effektiv produktion.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu