Dan cake | Målgruppe segmentering | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort Dan Cakes målgruppe(r) på det danske marked
- De ældre over 60 år:
- De unge under 20 år
- Børnefamilier og cafekunder

2. Analyser Dan Cakes interne forhold
- Interne forhold
- Stærke sider
- Svage sider

3. Analyser købsadfærden for køb af kager på B2C markedet
- Købsadfærd/Købstype
- Køberoller
- Initiativtager:
- Influent:
- Beslutningstager:
- Disponent:
- Konsument:
- Beslutningsprocessen
- Problemerkendelse:
- Informationssøgning:
- Vurdering af alternativer:
- Købsbeslutningen:
- Efterkøbsadfærd:

4. Diskuter Dan Cakes anvendelse af parameteren produkt.
- Produktets levetid/type
- Emballage
- Kvalitet
- Sortiment
- Mærkestrategi
- Branding

Uddrag
- De ældre over 60 år:
De fleste over 60 år er typisk pensionister, dvs. at her kigger man på den socialdemografiske variabel i forhold til livsfase og alder. De ældre køber typisk deres kager i supermarkedet og er traditionelle i deres valg.

Målgruppen er loyale og konservative i deres valg, udover det køber de kagerne på tilbud da indkomsten er en væsentlig faktor for de ældre.
Segmentet her har et større forbrug end de andre målgrupper, da de spiser kaffe til kagen og ekstra meget i højtiderne. Højtiderne og de specielle begivenheder er især vigtigt for de ældre.

- De unge under 20 år
De fleste unge er enten single eller i parforhold. Dette kan også relateres til den socialdemografiske variabel, da de er meget impulsive og illoyale.

De unge skifter meget mellem deres valg af kagemærker og deres valg bliver påvirket af placeringen i butikken. Herunder kommer den psykografiske variabel, da unge er spontane.

---

Ud fra SW-analysen og værdikæden kan Dan Cakes kernekompetencer fastslås. Virksomhedens kernekompetencer ligger inden for produktionen, da de producerer kager i forskellige produktklasser, som dækker målgruppens behov som også skaber kundeværdi.

Herudover har virksomheden også lavet sine egne kagecremer, frugtfyld og sukkerglasur der er lavet af gode råvarer, der også dækker natur og miljø.

Dan Cake har også et udviklingspotentiale da deres udviklingsafdeling garanterer nye og innovative samt kvalitetsfulde kager. Deres kernekompetencer ligger inden for deres store markedsandel samt kunderenes kendskab til kagerne.

Forbrugerne er klar over deres gode kvalitet, samt værdien i købet. Dan Cake har en god fast lav pris og deres kager har været på markedet i mange år.

Deres traditionelle kager er kendt som klassikere og mange andre udbydere kan ikke være med på den bølge.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu