Indholdsfortegnelse
1) Redegør kort for de eksterne (omverdens) forhold, der har indflydelse på private kunders efterspørgsel efter kager
- Kulturelle forhold:
- Kundernes forhold:
- Konkurrenterne:
- Konkurrenter der bliver nævnt i teksten:

2) Udvælg en målgruppe fra casen og analyser deres købsadfærd ved køb af kager.

3) Vurder om der er ændringer på vej i private kunders kage efterspørgsel.

Uddrag
Ved salg af Dan-Cakes kager oplever vi mange dele af omverdensforholdene, såsom de demografiske forhold, der tilhører den uafhængige omverden.

Vi får kort af vide at Dan-Cake er den største producent af roulader og skærekager, i Skandinavien.

Det vil sige, at de skandinaviske disponenter, må kende til firmaet, og derfor er det også en hurtig måde at de kan få sig en citronmåne på, ved bare at tage forbi deres lokale supermarked. Der står også at de eksporterer kager, til mere end 15 lande.

Virksomheden har ovenikøbet datterselskaber i Bangladesh og Polen, hvilket betyder, at firmaet har bredt brandet ud i disse lande, og at det er et internationalt produkt.

Kulturelle forhold: I teksten får vi af vide at Dan-Cake sælger flest kager i forårs- og efterårsperioden, hvilket også er de lidt koldere sæsoner.

Det vil hermed være mest fremragende at producere roulader i den koldere periode, fremfor produktionen skulle foregå i sommerperioden. Højtider er de også nødt til at tage hensyn til, som for eksempel; Påske, Halloween, Jul osv.

Kundernes forhold: anses også stærkt ved salget af Dan-Cakes kager. Firmaet har nemlig produkter, af forskellig kvalitet.

De har tre forskellige kategorier de sælger deres varer i; Dan-Cake Standard, Dan-Cake Premium og Dan-Cake Frost.

Grundet de tre forskellige produktskategorier, er fordi de tager hensyn til forskellige disponenter, og deres behov angående kvalitet.

Konkurrenterne: findes også i kagebranchen. Firmaet fortæller at de ikke sælger deres kager hos forskellige discount-udbydere, det vil sige forretninger som Rema 1000, Fakta, Lidl, Netto og Aldi.