DAN CAKE | Afsætning

Indledning
Dan Cake blev etableret i 1931 af Jens Eskildsen. Dan Cake A/S udvikler og producerer kager. De mest kendte er sandkager, roulader og citronmåner, som udgør en stor del af deres sortiment. Virksomheden er Skandinaviens største producent af skærekager og roulader, med en omsætning på 314 millioner kroner i år 2014.

Indholdsfortegnelse
Hovedtal for moderselskab 2010-2014
Dan Cakes målgrupper på det danske marked
Kagebranchen i Danmark
Dan Cakes’s anvendelse af markedskortet – Pull- eller Push strategi?

Uddrag
Kagebranchen består af få, nationale samt internationale udbydere.

Ejerne er kapitalstærke, og har derfor ressourcer til at udvide deres markedsføring. De danske supermarkeder er også med til at påvirke Dan Cakes’ position på konkurrencemarkedet, da mange af kæderne har valgt at have egne mærker inden for forskellige produktlinjer.

Eksempelvis Netto’s Brødhus, som ligger i overkommelig prisklasse samt kvalitetsniveau.

Dog skiller Dan Cake, som er næststørst i branchen herhjemme, sig på flere fronter ud fra sine konkurrenter. De arbejder bl.a. med innovation i anvendelsen af råvarer.

Et eksempel på det er, at Dan Cake anvender naturlige farver og aroma, skrabeæg samt bæredygtigt palmeolie. De blandt de eneste i branchen, som producerer egen marmelade, creme og glasur, netop for at sikre kvaliteten og det korrekte indhold.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her