Dan Cake | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort Dan Cakes målgruppe(r) på det danske marked
- De ældre over 60 år:
- De unge under 20 år
- Børnefamilier og cafekunder

2. Analyser Dan Cakes interne forhold

3. Analyser købsadfærden for køb af kager på B2C markedet
- Købsadfærd/Købstype
- Køberoller
- Initiativtager:
- Influent:
- Beslutningstager:
- Disponent:
- Konsument:
- Beslutningsprocessen
- Problemerkendelse:
- Informationssøgning:
- Vurdering af alternativer:
- Købsbeslutningen:
- Efterkøbsadfærd:

4. Diskuter Dan Cakes anvendelse af parameteren produkt.
- Produktets levetid/type
- Emballage
- Kvalitet
- Sortiment
- Mærkestrategi
- Branding

Uddrag
De fleste over 60 år er typisk pensionister, dvs. at her kigger man på den socialdemografiske variabel i forhold til livsfase og alder. De ældre køber typisk deres kager i supermarkedet og er traditionelle i deres valg.

Målgruppen er loyale og konservative i deres valg, udover det køber de kagerne på tilbud da indkomsten er en væsentlig faktor for de ældre.

Segmentet her har et større forbrug end de andre målgrupper, da de spiser kaffe til kagen og ekstra meget i højtiderne. Højtiderne og de specielle begivenheder er især vigtigt for de ældre.

---

Jeg har valgt at analysere Dan Cakes interne forhold ved hjælp af den forenklede værdikæde, SW-analyse og kernekompetencer.

Værdikæden siger noget om, hvor virksomheden har sine konkurrencemæssige fordele og også deres konkurrenceevne. Man bruger også værdikæden til at fastslå virksomhedens kernekompetencer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu