Cykelpartner | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
Synopsis ............................................................................................................... 3
Metodeafsnit................................................................................................ 3
Virksomhedskarakteristik ................................................................................. 3
Resultat af analysefasen .............................................................................. 4
Kritiske succesfaktorer ....................................................................................... 4
Udfordringer ........................................................................................................ 5
Handlingsforslag.................................................................................................. 6
Bilag.......................................................................................................................... 8
Analyser................................................. Fejl! Der er ikke defineret et bogmærke.
Intern analyse: ......................................................................................... 8
BMC........................................................................................................................ 8
Værdikædeanalyse..................................................................................................... 8
Analyse af den økonomisk situation .................................................................... 10
Konkurrencestrategi....................................................................................... 11
Vækststrategi................................................................................................... 12
Ekstern analyse:........................................................................................13
Analyse af Omverdenen ........................................................................................ 13
Porters-5-forces ................................................................................................... 16
Synopsis: .................................................................................................................. 18
SWOT-analyse...................................................................................................... 18
TOWS-analyse.................................................................................................... 22
Litteraturliste.................................................................................................. 25

Uddrag
Kunderelationen er rigtig vigtig for Cykelpartner.dk, da kunderne gennem relationen kan blive henvist til, hvordan de skal bruge deres købte reservedele, samt få hjælp til de forskellige produkter. Grundet at de ikke har fysiske butikker, er deres kundeservice deres ansigt ud ad til, og det er der dialogen med kunden opstår.

Det netop derfor meget vigtigt for Cykelpartner.dk at deres kundeservice er i verdenklasse.

Deres gode kunde fokus har givet pote for Cykelpartner.dk som har gode anmeldelser på Trustpilot, hvilket spiller en stor rolle på e-handel da det er her om kunderne kan se om en Webshop er valid og god at købe på. Da de som sagt ingen fysiske butikker har, og anmeldelser fra forrige kunder er derfor medvirkende til at potentielle kunder vælger Cykelpartner.dk.

Cykelpartner.dk har et stort varesortiment som Michael siger mange gange, deres varesortiment består altså af over omkring 17.000 forskellige varenumre.

Det er vigtigt at virksomheden har varerne som kunderne efterspørger ellers kan de ikke sælge noget som helst. Alle produkterne er ét klik væk og netop derfor er det vigtigt med et bredt sortiment.

Hvis de ikke har så mange varer som muligt i deres sortiment kan man som kunde med et klik finde den varer man leder efter et andet sted og dermed kan de hurtigt miste kunder og afsætning.

Leverandører
Cykelpartner.dk er en handelsvirksomhed, som indkøber deres reservedele samt andre produkter fra mange forskellige underleverandører og videresælger dem til deres kunder.Cykelpartner.dk sætter god kundeservice som førsteprioritet, og det er vigtigt for dem at kunne guide deres kunder til det bedste køb indenfor det produkt de netop søger.

Men Hurtig levering og hurtig ombytning, samt et dybt sortiment er vigtige elementer for dem, for at kunne opretholde den mest optimale kundeservice.

Dette kan de kun gøre gennem at stille krav til deres leverandører og deres levering af produkterne, det skal være til tiden, prisen og kvaliteten skal være i top. Det er vigtigt de også får deres leverandører af produkterne ud til kunder skal også være hurtig og rigtig pakning af deres varer fra varelageret.
Uafhængige omverden:

Demografi
El-cykler blandt ældre er populære og en stigning i ældre i samfundet vil dermed skabe større interesse for el-cykler. Dette vil kunne gavne Cykelpartner hvis de begyndte at lave flere reservedele til el-cykler og dermed tilpasse sig deres nye demografiske forhold og målgruppe.

Det kan også være de skulle producere reservedele til mindre børnecykler fordi der kommer
flere og flere børn rundt om i landet og dette ville også kunne påvirke dem demografisk og økonomisk ift. varelager og afsætning.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu