Cykelpartner | Erhvervscase

Indholdsfortegnelse
Synopsis 3
Metodeafsnit 3
Virksomhedskarakteristik 3
Resultat af analysefasen 4
Kritiske succesfaktorer 4
Udfordringer 5
Handlingsforslag 6
Bilag 8
Intern analyse: 8
BMC 8
Værdikædeanalyse 8
Analyse af den økonomisk situation 10
Konkurrencestrategi 11
Vækststrategi 12
Ekstern analyse: 13
Analyse af Omverdenen 13
Porters-5-forces 17
Synopsis: 19
SWOT-analyse 19
TOWS-analyse 23
Litteraturliste 26

Uddrag
Virksomhedskarakteristik
Virksomheden Cykelpartner er et Anpartsselskab som befinder sig i regnskabsklasse B og herunder “små virksomheder”.

De har en balancesum på 40 mio. og en bruttofortjeneste på ca. 16 mio. Cykelpartner er en danskejet handelsvirksomhed, som befinder sig på B2C markedet. Cykelpartner.dk lever af E-handel i Danmark samt Sverige. De befinder sig i cykelbranchen, hvor de betegnes som ” specialister inden for cykler, cykeltilbehør og -udstyr, og vi bestræber os altid på at holde vores viden opdateret”.

De har hovedsæde i Roslev, og har 46 medarbejdere. Ideen bag Cykelpartner er sublim service og kontakt med kunderne samt et bredt sortiment. Deres konkurrencemæssige fordele spejler sig bl.a. i at de differentierer sig meget med kun at agere på online handel og ikke så meget salg af cykler, men reservedele. Deres kernekompetence er god service og et bredt sortiment, hvor de har Danmarks bredeste sortiment indenfor cykeludstyr. Cykelpartners primære målgruppe er cykelentusiaster voksne i alderen 22-55 år, som løber og cykler.

Derudover går de efter segment, som indeholder personer der bruger cyklen som transportmiddel. Dette inkluderer også dem som er glade for friluftsliv. Derudover er deres målgruppe personer, som gerne vil have god service og hurtig levering. CykelPartner agerer på det nordiske cykelmarked hvor de er førende i Danmark og er nye indtrængere på det svenske marked men forventer en stor markedsvækst på dette marked. Cykelpartner.dk ́s konkurrencemæssige position i Danmark betegnes som værende markedsleder, grundet deres store markedsandel på det danske marked.

---

Cykelpartners kundeservice er utrolig vigtig for, at de har succes. Deres kunder har ofte spørgsmål til produkterne og deres anvendelse, hvilket gør det yderst vigtigt, at de kan hjælpe kunderne med deres problematikker ift. deres købte produkt. Dette er yderst vigtigt, da det er reservedele, som de primært sælger.

Nogle af produkterne kan være svære at montere osv., hvilket resulterer i, at de ofte har brug for hjælp. Det er dermed yderst vigtigt, at Cykelpartner kan hjælpe kunderne for at de bliver tilfredse og vil handle hos Cykelpartner igen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her