Cykelpartner | Erhvervscase | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Business Model Canvas 3
Virksomhedsbeskrivelse 3
SWOT-analyse 4
SWOT-analyse 4
KSF´er 4
Udfordringer 5
- Udfordring 1 5
- Handlingsforslag og konsekvenser: 5
- Udfordring 2 6
- Handlingsforslag og konsekvenser: 6
- Udfordring 3 6
- Handlingsforslag og konsekvenser: 6
Metode 6
Revideret Business Model Canvas: 7
Litteraturliste: 8
Bilag 9
- Bilag 1 – Rentabilitetsanalyse 9
- Bilag 2 – Ansoffs vækstmatrice og konkurrencestrategi 11
- Bilag 3 – De 4 P´er 12
- Price parameteren 12
- Promotion parameteren 12
- Place parameteren 12
- Produkt parameteren 12
- Bilag 4 – Porters 5 forces 13
- Substituerende produkter: 13
- Samme produkt: 13
- Samme produktkategori: 13
- Samme behov: 13
- Alle produkter: 13
- Potentielle indtrængere (nye indtrængere i branchen): 13
- Truslen fra kunder (kundernes forhandlingsstyrke): 14
- Truslen fra leverandører (leverandørernes forhandlingsstyrke): 14
- Truslen fra substituerende produkt: 14
Bilag 5 – Værdikædeanalyse 14
- Indkøb og lager 14
- Marketing: 15
- Salg og service: 15
- Konklusion: 15
- Bilag 6 – Omverdensmodel, afhængigt miljø 15
- Kunder: 15
- Konkurrenter: 15
- Leverandører: 16
- Bilag 7 – Omverdensmodel, uafhængigt miljø 16
- Kulturelle forhold/miljø: 16
- Teknologiske forhold: 16
- Økonomiske forhold: 16
Overordnet konklusion 16

Uddrag
Cykelpartner er et anpartsselskab , som blev lanceret i 2005 af Michael Givskov som i indehavende periode er administrerende direktør i virksomheden.

Michael havde forinden stået i en cykelbutik, og havde mere end 25 års butikserfaring. Han besluttede at prøve den helt nye handelsform på det tidspunkt, nemlig E-handel.

Cykelpartner befinder sig under branchen detailhandel med cykler og sportsudstyr. Siden virksomheden kom på markedet, er der oplevet stigende vækst.

Med over 22.000 varenumre, kan Cykelpartner kalde sig markedsledere. Virksomheden ønsker, at udvide deres virksomhed til resten af Skandinavien, med senere henblik på det europæiske marked også.

---

I udarbejdelsen af vores analyser har vi gjort brug af kvalitative og kvantitative metoder. Af kvalitative metoder har vi gjort brug af en række forskellige hjemmesider, virksomhedens årsrapport og statistikker.

Af kvantitative metoder har vi gjort brug af interne oplysninger om virksomhedens ejere, medarbejdere og virksomhedens resultater. Derudover har vi fundet oplysninger om virksomheden i vores VØ- og afsætningsbog på systime.

Vi har udnyttet os af forskellige modeller indenfor afsætningsfaget. Heraf Business Model Canvas, virksomhedsbeskrivelse, SWOT-analysen, KSF´er, udfordringer, Ansoffs vækstmatrice, (de 4 p´er), Porters 5 forces, Porters generiske konkurrencestrategi, værdikædeanalysen for handelsvirksomheder og omverdensanalysen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu