Cykelpartner | Erhvervscase | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
VIRKSOMHEDSBESKRIVELSE 1
BUSINESS MODEL CANVAS 2
KRITISKE SUCCESFAKTORER 3
VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER 4
HANDLINGSFORSLAG 6
KONSEKVENSER AF VALGTE HANDLINGSFORSLAG 8
METODE 9
LITTERATURLISTE 10
BILAG 12
- BILAG 1 - REGNSKABSANALYSE 12
- BILAG 2 - ECXEL ARK 14
- BILAG 3 - VÆRDIKÆDE 15
- BILAG 4 - OMVERDENSMODEL 21
- BILAG 5 - GALLUPKOMPASSET & MINERVA-MODELLEN 24
- BILAG 6 - DE 4 P’ER 25
- BILAG 7 - PORTERS FIVE FORCES 26
- BILAG 8 - SWOT-ANALYSE 28

Uddrag
Cykelpartner.dk ApS er en danskejet handelsvirksomhed med ejerformen anpartsselskab, som befinder sig i regnskabsklasse C og herunder store virksomheder.

Cykelpartner.dk lever af E-handel i Danmark samt Sverige. De befinder sig i cykelbranchen, hvor de betegnes som ” specialister inden for cykler, cykeltilbehør og -udstyr, og vi bestræber os altid på at holde vores viden opdateret”1.

Virksomheden drives efter en demokratisk ledelsesstruktur, med et y-syn på sine ansatte. Da medarbejderne er en vigtig faktor for stifteren Micheal Givskov Jensen, valgte han i 2016 at tage 2 medarbejdere med ind i ejerkredsen.

I dag ejer Micheal Givskov Jensen selv 90% af anparterne i Cykelpartner.dk, mens de sidste 10% ejes af Søren og Jens med henholdsvis 5% af anparterne hver.

Cykelpartner.dk er en handelsvirksomhed, som indkøber deres reservedele samt andre produkter fra mange forskellige underleverandører og videresælger dem til deres kunder.

Cykelpartner.dk´s konkurrencemæssige position betegnes som markedsleder i Danmark, grundet deres store markedsandel på det danske marked.

Cykelpartner.dk er opbygget omkring visionen, at hver kunde skal få en super oplevelse, med et sublimt resultat, når de benytter Cykelpartner.dk frem for konkurrenterne.

Virksomheden benytter de generiske vækststrategier markedsudvikling, herunder geografisk ekspansion idet de ønsker at vækste udenfor Danmark senest i Sverige.

Internationalt hedder Cykelpartner.dk Atredo, idet Cykelpartner.dk ikke er dækkende på det internationale marked.

Virksomhedens strategi bygger på deres målsætning om at være markedets bedste, inden for reservedele til cykler, hvorfor deres fokus er rigtige varer til den rigtige pris.

Virksomhedens kernekompetence findes dermed i up-stream aktiviteten indløb og lager, grundet deres billige varer og lave priser -

”Da vi er eneimportør på mange varer og udelukkende sælger varerne online spares mellemleddet væk, og dette resulterer i varer, der er langt billigere end butikkernes.

”2 Cykelpartner.dk benytter dermed konkurrencestrategien differentiering, grundet det store marked de henvender sig til samt den unikke service, samt produkt de tilbyder deres kunder.

---

Kundeservice
Kunderelationen er meget vigtig for Cykelpartner.dk, da kunderne herigennem kan blive vejledet til

hvordan de skal benytte deres købte reservedele, samt få vejledning til de forskellige produkter. Det er derfor meget vigtigt for Cykelpartner.dk at deres kundeservice er i top.

Grundet at de ikke har fysiske butikker, er deres kundeservice deres ansigt ud ad til, og det er der dialogen med kunden opstår.

Derudover har Cykelpartner.dk gode anmeldelser på Trustpilot3, hvilket spiller en stor rolle, da de ingen fysiske butikker har, og anmeldelser fra forrige kunder er derfor medvirkende til at potentielle kunder vælger Cykelpartner.dk.

Indkøb & lager samt varesortiment
Cykelpartner.dk har et stort vareudvalg, hvor deres varesortiment består af over 17.000 forskellige varenumre.

Det er vigtigt at virksomheden har varerne når kunderne efterspørger dem, idet de kun er ét klik væk. Har Cykelpartner.dk ikke varen i deres varesortiment

kan kunden lave en hurtig googlesøgning, hvorefter de kan finde produktet hos en anden virksomhed, hvilket kan resultere i en tabt kunde for Cykelpartner.dk.

E-handel
Cykelpartner.dk har en konkurrencemæssig fordel grundet de kun findes online. Dette gør at de kan give billige varer til lave priser

da virksomheden kan spare mellemhandlerleddet - ”Da vi er eneimportør på mange varer og udelukkende sælger varerne online spares mellemleddet væk

og dette resulterer i varer, der er langt billigere end butikkernes.”4 Derudover er den teknologiske udvikling på vej fremad

hvor flere fysiske butikker bliver nødt til at lukke, grundet salget flyttes online. Det er derfor vigtigt for Cykelpartner.dk, at de fastholder deres E-handel.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu