Cykelpartner | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse
Metode:
Kritiske succesfaktorer:
- Løsningsforslag:
Beregning og vurdering:
Beregning og vurdering:
Luna Dyreholt
Beregning og vurdering:
Reklame for pop-up butik:
Regnskabsanalyse:
SWOT-analyse
- Stærke sider
- Svage sider
- Muligheder
- Trusler
Business Model Canvas
De fire p’er
Produkt:
Pris:
Distribution:
Promotion:
Porter's Five Forces
- Konkurrencesituationen i branchen:
- Potentielle indtrængere:
- Kunder:
- Substituerende produkter:
- Leverandører:
Konkurrencestrategi
Konkurrencemæssige positioner

Uddrag
Virksomhedsbeskrivelse
Husk genetisk- strategier og konkurrencemæssig position

Virksomheden Cykelpartner blev etableret i 1998 af ejer og stifter Michael Givskov. I 2016, blev 2 medarbejdere, Jens og Søren medejere af Cykelpartner.

Michael besluttede sig for at stifte Cykelpartner, grundet den store efterspørgsel, efter de daværende lokale cykelhandlere i omegnen lukkede.

Virksomheden er en dansk handelsvirksomhed. De beskæftiger sig med salg af en række cykel relaterede produkter, samt friluftsprodukter og løbegrej.

Virksomheden er en online butik. De gik online i 2005, hvor de kun havde 2000 varenumre, dog ved dagens dato, har de over 17.000 varenumre.

Virksomhedens tanker og intentioner omkring virksomheden har helt fra start af været, at kunne tilbyde god kundeservice med et effektivt og kompetent personale.

Cykelpartner befinder sig på B2C og B2B markedet. De sælger primært B2C via deres webshop, men laver også B2B aftaler, hvor de afsætter større partier.

D. 1 januar 2018 gik de i luften med deres svenske hjemmeside, som de har kaldt Atredo. Der er i Danmark 700 registreret cykelhandlere.

I forhold til deres konkurrenter, vil de gerne stile efter det bedste udvalg, hvor kunderne frit kan bestemme hvad de vil have. De skiller sig ud fra deres konkurrenter, med en lynhurtig og ubesværet levering.

Metode:
For at analyseret Cykelpartner har vi benyttet os af flere forskellige metoder.

Under faget afsætning, har vi valgt at benytte analyser som SWOT, for at se på Cykelpartners styrker og svagheder

vi har også valgt porters five forces, og de 4 p’er, for at finde ud af hvad de skiller sig ud på i forhold til deres konkurrenter.

Vi kigger også på omverdensmodellen for at se på de eksterne og interne forhold. Grundlaget for valget af disse modeller skyldes vores interesse for at se på virksomhedens styrker og svagheder og derudover også deres interne og eksterne situationer

for at få en mere grundig forståelse for virksomheden. Vi vil også tage brug af faget virksomhedsøkonomi, så vi vil derfor udarbejde en regnskabsanalyse for virksomheden.

---

Virksomheden kan benytte sig af Facebook annoncering (Winback strategi), hvor de hiver fat i tidligere kunder og prøver at få dem til at købe igen, ved at skubbe betalte annoncer ud til tidligere kunder.

De skal implementere en Facebook pixel (stykke kode), der kan tracke hjemmesidens besøgende og deres handlinger.

De benytter den data de indsamler til at skabe nogle forskellige ‘brugerdefinerede målgrupper’ inde i Facebook manager.

Virksomheden laver en brugerdefineret målgruppe som kaldes ‘Køb på hjemmesiden inden for 30 dage’. Derudover vil de lave nye kampagner inde i deres business manager, dette kaldes ‘Win back’.

Der vil de tage deres målgruppe ‘køb på hjemmesiden inden for 40 dage’ hvor de samtidig ekskluderer målgruppen ‘Køb på hjemmesiden inden for 30 dage’.

I selve deres annonce kan Cykelpartner vise nogle af deres produkter, som kunden tidligere har haft interesse for. På den her måde, kan de præge deres tidligere kunder til at købe igen og dermed fastholde dem.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu