Cykelpartner | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedsbeskrivelse 1
Kritiske succesfaktorer 2
- KSF 1: Godt leverandørsamarbejde 2
- KSF 2: Varelageret 2
- KSF 3: Vare og pris hænger sammen 2
- KSF 4: Stærk hjemmeside og kundeservice 2
- KSF 5: Hurtig levering 3
Virksomhedens udfordringer 3
- Udfordring 1: Konkurrenter 3
- Udfordring 2: Kun e-butik 4
- Udfordring 3: Hård priskonkurrence 5
Kildeliste 6
Bilag 7
- Bilag 1 Regnskabs analyse 7
- Bilag 2 SWOT 10
- Bilag 3 BMC-model 11
- Bilag 4 Porters five forces 12
- Køberens forhandlingsstyrke 12
- Konkurrence fra substituerende produkter 12
- Leverandørernes forhandlingsstyrke 12
- Truslen fra nye udbydere. 12
- Konkurrencesituationen i branchen. 13
- Bilag 5 værdikædeanalyse 13
- Virksomhedens infrastruktur 13
- Menneskelige ressourcer 13
- Produkt og teknologiudvikling 13
- Indkøb og forsyninger 14
- Indgående logistik 14
- Produktion 14
- Udgående logistik 14
- Markedsføring og salg 15

Uddrag
Cykelpartner.dk er en virksomhed grundlagt i juni 2005, hvor den nuværende direktør Micheal Givskov også er grundlæggeren.

Ideen til Cykelpartner.dk opstod hos Micheal Givskov efter en forretningsrejse i 2003 til USA, hvor han på daværende tidspunkt var på udkig efter nye cykelmodeller til hans allerede eksisterende cykelforretning som udover at sælge cykler også reparerede cykler og solgte reservedele.

På turen hører han meget om e-handel, så meget at han undersøger mulighederne da han kommer hjem. Dette resulterer i at han, som allerede nævnt i juni 2005 går online med sin nye forretning.

Der skal sælge cykler, cykeludstyr såsom hjelme og cykeltøj og reservedele til cykler. Cykelpartner.dk har ingen fysiske butikker eller værksteder til reparation af kunders cykler , men hjælper derimod kunden selv med at reparere cyklen derhjemme ved at guide dem over en telefonisk forbindelse.

---

Hvis Cykelpartner.dk skal udvide deres forretning og positionere sig selv bedre på det danske marked, vil det være en fordel for Cykelpartner.dk at udvide deres forretning til værksteder og fysiske butikker.

Dette vil give kunder mulighed for at tage ned i en butik og mærke på varen og føle på kvaliteten inden de køber, tilmed kan de tage ned på værkstedet og betale for at få deres cykler repareret og opgraderet.

Dette vil medføre stærkere lokal position, og loyale kunder. Som det bliver nævnt i de opgivet videoer, har Cykelpartner.dk været i vækst siden de åbnede.

Det er ikke kun på bundlinjen og på lageret de har oplevet vækst, det er også i medarbejderstaben. Siden de åbnede i 2005, er der kun kommet flere medarbejdere til, dette har også betydet at omkostningerne er steget i løbet af årene

så med en udvidelse til fysiske butikker vil omkostninger til ansatte og lokale stige voldsomt og det vil give et fald i deres likviditetsgrad. Ydermere kan Cykelparter.dk ikke være sikker på at de vil blive ved med at vækste ved en mulig udvidelse.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu