Cykelpartner.dk | Synopsis | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik 3
- 1.1. Virksomhedens forretningsmodel 3

2. Kritiske succesfaktorer 3
- 2.1. Kundeservice- og kontakt 3
- 2.2. Lager 4
- 2.3. Levering 4

3. Bruttoliste - problemstillinger 4
- 3.1. Stort varelager kan påvirke afkastningsgraden negativt 4
- 3.2. Kompliceret og ressourcekrævende leverandørforhold 5
- 3.3. Virksomhedens produkter er substituerende 5
- 3.4. E-handel skaber utilstrækkelig kundekontakt 5
- 3.5. Virksomhedens produkter er sæsonpræget 5
- 3.6. Hård og intensiv konkurrencesituation i cykelbranchen 5

4. Problemstilling 1 6
- 4.1. Virksomhedens produkter er substituerende - Mathilda 6
- 4.1.1. Løsningsforslag 6
- 4.1.2. Løsningsforslag 1 - Prismatching 6
- 4.1.3. Løsningsforslag 2 - Intensiv promovering 6
- 4.1.4. Løsningsforslag 3 - Ingen handling 7
- 4.2. Valg af bedste løsningsforslag 7
- 4.3. Handlingsplan 7

5. Problemstilling 2 8
- 5.1. E-handel skaber utilstrækkelig kundekontakt - Maya 8
- 5.2. Løsningsforslag 8
- 5.3. Første løsningsforslag - Etablering af fysisk butik 8
- 5.4. Andet løsningsforslag - Kunde klub 8
- 5.5. Tredje løsningsforslag - Deltagelse i cykel og outdoor messer og arrangementer 9
- 5.6. Valg af bedste løsningsforslag 9
- 5.7. Handlingsplan 9

6. Problemstilling 3 10
- 6.1. Virksomhedens produkter er sæsonpræget - Hawar 10
- 6.1.1. Løsningsforslag 10
- 6.1.2. Løsningsforslag 1 - Produktudvikling 10
- 6.1.3. Løsningsforslag 2 - Abonnementsløsning 10
- 6.1.4. Løsningsforslag 3 - Markedsudvikling 11
- 6.2. Valg af bedste løsningsforslag 11
- 6.3. Handlingsplan 11

7. Problemstilling 4 12
- 7.1. Hård og intensiv konkurrencesituation i cykelbranchen - Güney 12
- 7.1.1. Løsningsforslag 12
- 7.1.2. Første løsningsforslag - Differentiering strategi 12
- 7.1.3. Andet løsningsforslag - Markedsudvikling 13
- 7.2. Tredje løsningsforslag - Horisontal integration 13
- 7.3. Valg af bedste løsningsforslag 13
- 7.4. Handlingsplan + illustration af den 13

8. Metodeovervejelse 14

9. Bilag 15

Uddrag
Cykelpartner.dk er en dansk handelsvirksomhed, som lever af E-handel. Virksomheden opererer både på det danske og svenske marked i cykelbranchen, hvor de er specialister både indenfor cykler, samt tilbehør og udstyr dertil.

Virksomheden er ejet af Michael Givskov Jensen, som har 90% af virksomheden og Søren Sieg Jensen og Jens Haugaard Elvers-Christensen ejer hver især 5% af virksomheden.

---

2.1. Kundeservice- og kontakt
Virksomheden vil på det marked de befinder sig på, så vidt muligt differentiere sig fra deres konkurrenter. Det gør de b.la. ved det relativt store fokus på at skabe en unik kundekontakt og god kundeservice.

Virksomheden opsøger b.la. deres kunder efter købet, for at forbedre virksomhedens kontakt med deres kunder.

Derudover prøver cykelpartner.dk at skabe en form for tryghed ved kunderne, ved at have uddannet personale i kundeservice som er cykelmekanikere, og har været i branchen i mange år.

2.2. Lager
Virksomheden har et stort sortiment, som ca. består af 17.000 forskellige varenumre. Michael Givskov udtaler;

”Hvis man ikke har de varer som kunderne efterspørger, så kan man have alle mulige strategier, men det er meget vanskeligere at få kunder til butikken (..)”

Idet virksomheden er en e-handel, er det nemmere for deres kunder at substituere hen til en anden virksomhed, for at få samme produkter - derfor er det vigtigt for virksomheden altid at have det på lager der er nødvendigt.

2.3. Levering
Virksomhedens leveringsservice er også en parameter de prøver differentiere sig på, idet de mener det er et af de ting som betyder mest for kunden, når de handler online.

Det de b.la. gør, for at have en mere effektiv levering end deres konkurrenter er, at alt hvad deres kunder bestiller i hverdagene indtil kl. 18, sendes samme dag.

Derudover pakkes og sendes alt hvad kunderne bestiller fredag indtil søndag kl. 15, samme dag. 99,3% af virksomhedens varer er ude ved kunde dagen efter bestilling.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu