Cykelpartner.dk | Erhverscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Karakterisering af cykelpartner 3
Metode 3
KSF 4
Udfordringer 5
Løsningsforslag til udfordringer 5
Konsekvenser af løsningsforslag 6
Litteraturliste 6
Bilag 1 - Værdikæde 7
Bilag 2 - Porter's five forces 11
Bilag 3 - Pestel 13
Bilag 4 - Omverdensanalyse Error! Bookmark not defined.
Bilag 5 - Rentabilitetsanalyse 15
Bilag 6 - SWOT 17

Uddrag
Cykelpartner er en handelsvirksomhed der blev stiftet i 1988, af Michael Givskov. Helt fra starten af virksomhedens stiftelse, havde de konstant vækst. Selv da de i 2005 startede deres online shop

fulgte salget med og de havde også konstant vækst der. De er markedsførende inden for handel af cykler og reservedel til cykler, med deres største konkurrent der er “cykelgear”.

Den primære strategi bag hele virksomheden er “hvordan bliver vi de bedste”, det er en vigtig ting for virksomhedens ejere for at kunne følge med på markedet og ikke miste deres store markedsandel.

Det er også vigtigt for Michael og hans medejere af virksomheden at deres pris på varerne hænger sammen med produktet kunderne køber.

De er en virksomhed der går meget op i deres omtale fra massemedierne, de bruger specielt deres omtale gennem trustpilot, hvor de lige nu har 4,5/5 stjerner.

De udvidet deres marked til sverige hvor de kaldte sig “Tredo” for at blive mere globale, deres overvejelser ligger også meget på at sprede sig videre til norge.

---

I de forskellige analyser har vi anvendt kvalitativ data i form af interviews fra virksomhedens personale. De forskellige interviews er blevet brugt gennem vores analyser

derudover har vi også brugt sekundære analyser, som vores skolebøger og internettet. Vi har også brugt kvantitative data i form af forskellige nøgletal fra virksomheden.

Alle analyserne er lavet omkring den teori vi har i vores afsætnings- og virksomhedsøkonomi bøger. Vi har brugt interne og eksterne forhold til at at danne et overblik over virksomheden.

Vi har lavet en rentabilitetsanalyse til at skabe et overblik over virksomhedens økonomi, for at finde de mulige udfordringer virksomheden kan have økonomisk. Vi har brugt en værdikæde for at skabe et overblik over virksomhedens interne parter.

Vi har lavet en omverdensmodel, for at analyserer de eksterne situationer som virksomheden har lige nu. Det gælder både for den uafhængige omverden og den afhængige.

Vi har lavet en brancheanalyse i form af porter five forces, som bliver brugt til at skabe et overblik af branchen og hvordan konkurrencen ser ud i den.

---

Det er altafgørende for Cykelpartner.dk at de opsamler og benytter alt det bigdata de indsamler fra deres kunder. Teknologien har en enorm betydning for cykelpartner og at de ikke skal skabe det samme “bånd” og kundereaktion til gamle kunder hvergang.

Hver krone Cykelpartner.dk bruger på digitaisering skal være en investering der giver en glad kunde der vælger at købe deres cykeldele hos dem frem for konkurrenterne.

Cykelpartner.dk forklarer også de har et voksende budget til ads og andet markedsføring på internettet. De indsamler data der indgår i analyser fx hvad har kunden købt?

Hvad er stadig i deres indkøbskurv og hvorfor? Det kræver Cykelpartner.dk får en baggrundviden indsamlet fra kunden og bruger det til deres fordel for at vækste deres salg og markedsføring.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu