Indholdsfortegnelse
2.1.1. Lav en SWOT-opstilling samt bagvedliggende analyse som værdikæde, omverden/PESTEL, Five Forces, konkurrencestrategi og vækststrategi (Medtages som bilag). 3
PESTEL Analyse 4
Porters Five Forces 5
Porters værdikæde 7
2.1.2. Lav en kort kritisk segmentering (medtages som bilag). 8
2.1.3. Lav en regnskabsanalyse (medtages som bilag). 9
2.2.1. Redegør for metodevalg (anvendelse af faglig metode i redegørelse, analyse og handlingsforslag). 11
2.2.2. Lav en virksomhedsbeskrivelse 11
2.2.3. Redegør for virksomhedens interne og eksterne forhold. 11
Virksomhedens interne forhold. 11
2.2.4. Opstil 3-5 kritiske succesfaktorer 12
2.2.5. Opstil 3-5 udfordringer virksomheden står over for. 13
2.2.6. Opstil 1-2 handlingsforslag, som svar på hver udfordring. 14
2.2.7. Vurder konsekvenserne, for hvert handlingsforslag. 14
Kildeliste: 15
Uddrag
Cykelpartner er placeret meget godt da man i Danmark er meget kendt for at cykle meget rundt, man kan jo bare kigge på København hvor det er største delen af beboerne der cykler rundt da det er nemmere måde at komme rundt på.
Flere og flere unge er begyndt at droppe cykel og så tage bilen, brugen af cyklen er steget med 14,7 procent de sidste 3 år. Selve brugen af cyklen for de unge er gået ned med hele 15,1 procent.
Dette er en trussel for Cykelpartner, da de er ved at miste en meget stor målgruppe til bilen4. Dette kunne også være en mulighed for at øge deres sortiment med andre alternativer til cykler.