Creativ Company | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1) Foretag en kort virksomhedskarakteristik af Creativ Company. Inddrag virksomhedens fokus på at tage et socialt ansvar.

2) Analyser Creativ Companys anvendte vækststrategier

3) Analyser 1-2 relevante faktorer i Creativ Companys omverden

Anvendte kilder

Uddrag
Creativ Company blev i år 2000 grundlagt af daværende ejere Lotte Littau og Peter Nørgaard, i en nedlagt driftsejendom udenfor Holstebro.

Virksomheden er siden blevet et aktieselskab og grundlæggerne ejer stadig 15 procent af aktierne. Denne udvikling er sket med det formål at, som de siger, fremtidssikre virksomheden.

Deres vision har fra start været at være de bedste på markedet, både indenfor drift og udvikling, miljøhensyn og medarbejder trivsel.

De forbinder sig på nuværende tidspunkt i Danmark og har derudover afdelinger i Sverige, Norge, Finland, Holland, Tyskland, England, Frankrig og Kina.

Deres sortiment er både bredt og dybt og består af diverse hobby artikler. De sælger både til skoler, institutioner, private og engros kunder i hele Europa og har datterselskaber i Sverige, Norge, Tyskland, England og Holland.

Markedet er heterogent, da kunderne kan identificere forskel og derfor har præferencer. Størstedelen af deres salg er fra deres webshop og en lille andel fra deres fysiske butikker.

Produkterne de sælger er solgt til en forholdsvis lav pris i forhold til konkurrenterne, som Bog og Ide.

Dog er det ikke det de varemærker sig på, men i højere grad serviceniveauet. De sælger både high end/mærke varer, ”no-name-produkter” og selv udviklede produkter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu