Convenienceprodukter | Analyse | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1:
redegør for markedet for convenienceprodukter. Inddrag bilag 1 og 2 samt bilag 3. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2:
Virksomhederne på markedet for convenienceprodukter bliver påvirket af forskellige omverdensfaktorer.
- Analyser 1-2 relevante faktorer i den uafhængige omverden.
- Økonomisk forhold:

Opgave 3:
Foretag en brancheanalyse med fokus på måltidskasser
- Konkurrencen på markedet:
- Truslen fra nye indtrængere:
- Truslen fra substituerende produkter:
- Forhandlingsstyke fra kunderne:
- Leverandørens forhandlingsstyrke:

Uddrag
På det danske fødevaremarked er der kommet en kæmpe konkurrent kaldet convenienceprodukter. Convenienceprodukter er et fødevareprodukt som er blevet forarbejdet eller klargjor

så forbrugeren nemmere og hurtigere kan tilberede maden. En af de store fordele og grunde til at conveniencefood er meget populær i kølediskene

er at det hjælper utroligt meget i den travle hverdag for Hr. og Fru Danmark. Det gør det nemmere for den normale familie, at bruge tid på det som de synes er vigtigt.

Derfor vil den enkelte familie gene betale den premium pris, for enten at få leveret maden eller få den klargjort i små poser.

Denne tendens satser mange store supermarkeder på er fremtiden. Inden for madlavning i hjemmet, har b.la Coop og Dansk Supermarked opkøbet virksomheder inde for denne branche.

Grunden til denne store udvikling indenfor fødevarer til hverdagen, mener Dorte Wimmer kan være grundet dårlig planlægning, indenfor den målgruppe som hun betegner for ”generation Y”.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu