Convenienceprodukter | Afsætning Case | 10 i Karakter

Opgave 1.

Jeg har valgt at bruge SOLO- taksonomien niveau 2. på dette niveau inddrages metoder og modeller. Først starter jeg med en redegørelse over markedet for Convenienceprodukter.

Jeg holder mig på det danske marked og på BTC-marked da kunderne køber trenden til at kunne tilfredsstille sig selv med måltidskasserne.

Indholdsfortegnelse
Eksamensopgave - Typeopgave 1 - Anden revision, marts 2019
Convenienceprodukter
Opgave 1.
Opgave 2.
- Kulturelle forhold
- Massemedier
Opgave 3.
- Jeg vil nu lave en brancheanalyse med fokus på måltidskasser.
- De kræfter jeg har analyseret af Porters five forces model:
• Konkurrencen blandt de eksisterende virksomheder/konkurrenter i branchen
• Trusler fra nye indtrængere
• Trusler fra substituerende produkter
• Kundernes forhandlingsstyrke
• Leverandørernes forhandlingsstyrke

Uddrag
Vi ser en stigning i Danmark igennem de seneste par år. Flere og flere dansker er blevet ramt af sundhedsbølgen. geografisk set har sundhedsbølgen vist at Danmark helt sikkert er det land der indtager flest økologiske fødevarer i løbet af året.

Danskerne siger til sig selv at økologi er det samme som sundhed. Men det er dog aldrig blevet bevist om økologi er sundere end konventionelle varer.

Selvom det virker sådan når man slipper for pesticider. Hvor til hvis man sammenligner med Amerika er deres Convenienceprodukter mere fastfood realiteter end økologisk

Convenienceprodukter oplever stor vækst og det skyldes som sagt denne sundhedsbølge, og at folk har fået mere travlt, og nogle sætter bare mere pris på tid med familien i stedet for at stå og lave mad. Disse behov kan Convenienceprodukter erstatte.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu